Mass Effect 2 närmar sig

Medlem
Mass Effect 2 närmar sig

2 månader plus 2 dagar till release.

Nu när Modern Warfare 2, L4D2, Dragon Age, Assassins Creed 2 med flera släppts så är det väl Mass Effect 2 som är det spel folk väntar mest på just nu. Visst, StarCraft 2, Diablo 3, The Old Republic mm finns också, men de flesta stortitlar är ju en bit ifrån release.

Bioware har nog uppfattat det då de under november månad släppt en hel del nytt. Det här blogginlägget tar upp just det. Nedan är länkar till en hel drös med filmer och snack som släppts under november månad, utifall någon råkat sova under en sten tills nu.(ursäktar för all möjlig reklam innan filmerna, samt alla krav på att bekräfta legal ålder)

Gametrailers, Enemies Developers Diary. Nya fiender förutom geth.

GT, Tali Trogen vän från förr.(ny)

GT, Adept En klass med fokus på att bli Jedi Master...(ny)

Gamespy senaste intervju Lite allmänt snack, men mest ME2.

Tidig nov Gamespy förhandstitt

IGN skriver om Adept klassen

GT Afterlife snack Nya strippbaren.

GT, Mordin Ny vän. Snabb käft är bara förnamnet.

GT, Vanguard Lite gameplay för den klassen.

GT, Illusive Man Spelas av en kändis. Chefen för Cerberus, ond organisation från ettan.

Garrus. IGN film med gamla vännen.

Nukem, En video av många exklusiva material genom förhandsbokning

Collectors Edition omslag, som jag förbokat redan

Sammanfattning: Det verkar som om Bioware verkligen gjort allt för att tillfredsställa alla. Det finns ingenstans det inte talas om förbättringar. Inga långa hissturer, betydande prestandaförbättringar, inga mer sega texturer som tar flera sekunder innan de dyker upp, mer karaktärer, mer vapen, mer krafter, mer valmöjligheter, mer snack, mer handling, fler och mer varierande fiender, bättre upptäcksresande på mindre betydande planeter, ladda upp sparfilerna från ettan och för över de viktiga besluten man gjort där satt de påverkar det man upplever i tvåan, flera referenser till Mass Effect böckerna (som jag tyckte va toppen), osv osv osv.

Mass Effect 2 är som en film fast minst 20 timmar lång, man är delaktig, gör svåra val, det är uppbyggt som både ett rpg och ett taktiskt skjutarspel. Jag personligen känner mer hype inför detta spel än jag kände inför Half Life 2. Det säger allt. Jag tror detta kan bli bästa spelet någonsin, och som allra minst ett topp10 på min spellista. För liksom... När har Bioware hypat ett spel och misslyckats?

#blogg

1
Skriv svar