Piller tar över världen!

Inaktiv
Piller tar över världen!

I fredags fick jag pallra mig till käre gamle vårdcentral på grund av lite besvär. Min axel har varit ond sen förra onsdagen, stickningar och en brännande smärta osv, så jag fick äntligen en tid och träffade käre läkaren Marie 8eller vad hon nu heter). Väl där berättade jag om mina bekymmer och hon kände lite på axeln och konstanterade att jag helt enkelt har överansträngt mig. Eftersom min dumma axel inte självläkt så fick jag lite anti-inflammatoriska att käka tre gånger om dagen under en tid. Ansträngande.

Eftersom man ändå var där pratade jag om mina irriterande sömnproblem. Jag har testat allt utan piller när det gäller mina sömnproblem; rutin, gå och lägga sig tidigt, ansträngning, böcker, ljus, musik osv. Inget funkar (förutom ifall man är helt utmattad efter gjort något; t ex, bära ett par datorer fram och tillbaka), så jag frågade vad man kunde göra åt saken. Jag är trött på att vara trött, och jag tror många känner igen sig. Vi pratade om stress, deppressioner osv och beslöt oss för att göra något jag vägrat sen min första svarta period; prova antidepressiva. Har aldrig litat på sånt direkt, men nu har jag fått svälja min stolthet då det kan medföra något bra, jag är extremt hatiskt (folk i närheten av mig under vissa ögonblick kan intyga) och det är störande.

Slutsats, nu käkar jag ett styck ppiller, ett styck antidepp, tre styck antiinflammation per dag. Seriöst, piller och mer piller. Har vart värre dock, fick öroninflammation och halsfluss samtidigt en gång och käkade runt 16 tabletter om dagen, och det finns mycket jobbigare. Hur som helst, vi tar piller för allt! Mensvärk, feber, mask, huvudvärl osv. Vår värld kommer bli övertagen av pillrena! Vi kommer att muteras, domedagen är här! Nejmen, det var bara en tankeställare. Fast det är ändå skönt att slippa mensvärk, eller mens överhuvudtaget (tacka vetenskapen som gav mig cerazette).

#blogg


signatur

"Didn't you see that she flew?"
"Goth-chick on extacy?"

1
Skriv svar