Renoveringstankar

Medlem
Renoveringstankar

Bor i ett litet hus med en hel del renoveringsbehov och vi har väl kommit en bit på vägen. Sovrummet fixade vi till det första vi gjorde och nu i somras lade vi ner hela sommaren på att byta ut "fattig-plattorna" mot en riktig träpanel samt bygga en fet altan.

Hursomhelst så har det inte blivit så mycket invändigt men det är på gång nu, köket skall bytas nån gång iår men först ut är vårt vardagsrum. Igår var vi iväg och kollade tapeter och hittade det vi ville ha så jag ska iväg och beställa dem imorgon. För första gången någonsin var vi faktiskt överens båda två till 100% när det gällde färg och mönsterval och det var skönt. Så i helgen blir det väl till att börja kånka ut allt ifrån vardagsrummet och börja riva, spackla och slipa. Ska bli skönt att få skita ner sig lite igen

Sen så kommer ju naturligtvis allt annat som: Vilken soffa ska vi ha? Ska vi ens köpa en ny soffa? Jo, det måste vi väl? Vilken matta ska vi ha? Vilka gardiner ska vi ha?

Har insett med mig själv att jag är mer för själva byggandet än inredningen, spyr rakt ut över att springa runt på ikea och diverse kuddaffärer. Bygghandeln är bra mycket roligare...Undrar om jag är ensam över att tänka så?

Nej, nu ska jag ut och kolla posten och se om mitt Fifa09 till 360 har kommit.

#blogg


signatur

Cause i need to watch things die

1
Skriv svar