En ny epok?

Medlem
En ny epok?

Kanske, kanske inte, när jag vaknade upp tidigt på eftermiddagen idag hittade jag mitt första prenummerations-ex av PCG. Tidigare har jag oftast köpt tidningen i torrperioder av spel för att få lite inspiration för vad man ska hålla utkik efter de nästkommande månaderna eller för att rulla mig i mitt ego över att jag valt att spela ett ruskigt bra spel och måste få se vad PCG tycker och skriver om spelet i fråga som jag redan varvat eller startat upp en klan och har en rullande warserver för.

Idag kom dock första numret utav 3 i ett försök att prenumerera då jag finner om än ett intresse, så ganska lågt intresse för WoW och måste så till vida ha mer spel att spela. Ända sedan dagen för 2 veckor sedan när jag valde att faktiskt ta det sist utgivna numret så har jag nästan ångrat mig för mitt dumdristiga val. Man vill ju som van datoranvändare ha det "senaste", inte något veckogammalt dravvvel.
Om jag inte hade eftermiddagsstånd när jag vaknade, så hade jag det 5 minuter efter jag stigit upp och insett att det var en maffig artikel om BioWares nya MMO. Jag hävdar ofta att WarCraft och Diablo är världens genom tidigaste bästa titlar, mest för att jag har kunnat spela det i multiplayerläge några tusen timmar på lan med kompisar, men när vi kommer till storymässigt, så finns det inget som slår Baldurs Gate, där har vi världens genom tiderna bästa spel. Att jag nu börjar mattas av från WoWkoman (misstolka inte, jag tycker det är ruskigt kul att koordinera stora drakdödarjakter med 24 andra flickor) där items och DKP styr ens hela levnadsschema till att söka efter ett nytt spel med storydriven handling gör det hela inte direkt mycket sämre. Som grädde på moset är att jag sedan jag var 6 och träffade min kompis David säkert sett STARWARS 56 gånger och skulle kunna döda någon för att få tag i en riktig ljussabel.
Något som jag irriteras över är att de tog starwarslicensen istället för o göra ett baserat i Forgotten Realms. Jag är inte så insatt i hela universumet som rör STARWARS men tanken på 1.000.000 galna jedis som hoppar runt i världen är inte så smickrande. Då hade det varit roligare med rövarligor och hjältepartyn i en rövigt stor värld där ändå de flesta som befolkar världen inte är allvetande supergurus som kan svälja laserstrålar, fast samtidigt är man trött på alla fantasyspel, nu vill man gärna ha något science-fiction artat. Nåja, jag ska inte dalta mer om det, jag tror BioWare kan göra något bra av det hela(historien talar i alla fall för dem). Sen är spelet 3 år bortom dagens datum, så jag kanske skulle hitta något medans man väntar..

Sedan testade jag faktiskt Lego Batman då det följde med på DVDn man fick med, synd bara att den demon var oläsbar, jag fick helt enkelt lösa problemet med min 24MBitlina, 10 minuter senare satt jag och spelade detta mystiska spel med samma glädje som Sonic och Chip'n'Dale hade givit mig 15 år tillbaks i tiden. Grymt lir och man kanske skulle ta o testa lite barnspel då och då, spelet påminde en hel del om Toy Story 2 som jag faktisk också har spelat igenom(jag blev kär i Toy Story filmerna, fick en gratis version av spelet och bara måste testa det, satt 2 dagar när jag inte pluggade och bara stormtrivdes där med!).

Det mesta nya var kanske ändå bara några tillbakablickar på något förflutet, vi får nog byta ut "ny" med "försvunnen" istället.. Nu skall här pluggas!

#blogg


signatur

En tallrik köttyoghurt om dagen är bra för magen!

1
Skriv svar