Mirrors Edge

Medlem
Mirrors Edge

Parkour och lite ninja moves - succé?

Mirrors Edge är ett spel som verkligen skiljer sig ur mängden, helt klart! DICE har nu lyckats med ett riktigt häftigt spel. Huvudpersonen Faith är smidigare än en gymnast, tar sig fram (nästan) överallt, så som hustak som inne i byggnader. En sten tuff brud är hon. Hon vet knappt vad ett vapen är - eller vill helst inte använda det i alla fall.

Dock ska detta inte bli någon form av recension.. Men just känslan soom DICE har gett mig nu, att hoppa runt på husstaken mellan byggnaderna är helt underbar må jag säga, grafiken är riktigt snygg - väldigt vit dock. Men väldigt stilren. Mirrors Edge är ett spel man måste testa i alla fall. Storyn är ingen toppen story, men den är bra. Jag själv är en riktig FPS nörd och tyckte det var härligt att ta sig bort från CoD4 och CoD5 som numera spelas och använda något annat än en gammal Thompson eller AK47:a och istället använda sin slåss teknik. Det som gör mig lite ledsen är att story tiden inte alls är lång - men för er som gillar att tävla mot tider och er själva så finns Time Trial som gör att man ägnar ett par timmar till.

#blogg

1
Skriv svar