L4D -The getting

Inaktiv
L4D -The getting

Att saker mycket sällan går som det var tänkt är väl knappast någon nyhet. Men det hindrar det inte från att komma som en lika stor överraskning och besvikelse varje gång.

Igår bestämde jag mig för att köpa Left 4 Dead via steam, som alltid brukar vara mycket snabbt och hjälpsamt. Men inte denna gång
Denna gång tog den glatt mina $49.90, och lade på $12 moms, för att sedan vid själva nedaddningsprocessen gör absolut ingenting. Väntade i en halvtimme, men Steam konstaterade bara att "download starting...". Startade om datorn och allt det där, still nothing. Lucky me att jag både har en extern hårddisk och en vän med L4D som inte bor alltför långt bort. Unlucky me att klockan var 22:00 och att jag inte har körkort och att jag bor i norrland och att det därför var fruktansvärt kallt ute.
Vi lägger över L4D-filerna på min hårddisk medan jag wreakar havoc i Liberty City, och sedan bar det av hemåt igen.

-Fantastiskt! Det fungerar! Och jag har tre av mina vänner på Skype och de har uppe en server med en plats kvar åt mig som Francis! -allting är perfekt i tio sekunder medan jag imponeras av den filmplansch-inspirerade laddningsskärmen.

<center>NO MERCY -
Chinballz as: FRANCIS</center>

Sedan stänger datorn av sig. Helt oprovocerat. Frustration.
Jag startar upp allting igen, och Steam tycker att spelet denna gång behöver uppdateras i approximately 20min.
Jag är snart med i spelet igen, och får den där känslan av att vara odödlig. Ingenting kan stoppa mig nu!
Fem minuter senare har jag lärt mig att min dator hatar mig. Att den på absolut lägsta grafikinställningar och med upplösningen på 640x480 ligger på runt 7fps. Fem minuter senare har jag gett upp hoppet om ett fortsatt lyckligt liv, och går till sängs tidigare än jag gjort någon fredag sedan jag fyllde tio.

-Visst fan går jag väl en speldesign-inriktad utbildning, och visst fan borde väl den dator jag får duga till något nyare än DOOM!?

No 360 and crappy computer makes Marcus go maaad.

#blogg


signatur

Min spelblogg finns att skumma igenom på:
http://www.cbzgaming.blogg.se/

Medlem
L4D -The getting

Hahah!

Det verkar ha något problem med Vista-användare tror jag. Spelet lades ned ibland för mig och mina fellow Vistausers.


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

Inaktiv

Har dock fått det att fungera med acceptabel framerate hos far min, och måste säga att detta spel är intensivt som få!! : D


signatur

Min spelblogg finns att skumma igenom på:
http://www.cbzgaming.blogg.se/

1
Skriv svar