Hack n' Slash-trädgårdsarbete

Skägg.
10 Chambers
Hack n' Slash-trädgårdsarbete

Denna nationaldag har ägnats åt trädgårdsarbete. Jag har inte mycket till övers för könstereotyper, men känner ändå att jag vill understryka att mitt påtande inte var på "äldre dam vattnar tulpaner"-nivå utan snarare "adrenalinpumpande bossfajt"-nivå.

Min inventory;
Unique motorcykelhandskar i skinn (+95% resistance to piercing damage)
Fiskars-spade (+25 digging)
Cracked Black & Decker grästrimmer (+5 light cutting damage, hit chance 25%)
Damaged sekatör (+5 heavy cutting damage)
Trädgårdskratta i barnmodell (+10 kratting, +15 back pain)
Dressman-T-shirt med avklippta ärmar (-10 social skill, +2 Rambo style)
Enhandsyxa (+20 chopping damage)

Alla småcreeps i stil med brännässlor och grästuvor gick lätt att avverka medelst grästrimmer och spade, trots några små brännskador från nässlorna. Allting gick fint tills det var dags för den förtvivlat djuprotade (och ytterst ondskefulla) rosenbusken utanför stugan. Den är egentligen runt 15 levlar för hög. Rötterna har invaderat hela husgrunden och allt jag kunde göra var att tillfälligt kväsa den. Det är en smärre omöjlighet att få upp de djupaste rötterna, trots min utrustning. Svetten rinner, jag får några ytliga sår och krafterna räcker snart inte till. Jag kan inte mycket annat göra än att finfördela de synliga delarna av roten medelst yxa, kratta bort dem och hoppas på det bästa. Jag hör den onda rosenbuskens nerpitchade röst: "Vänta bara... Jag kommer tillbaka..."

Och läsarfrågan: I vilket spel hörs denna replik från en ond rot?
Rätt svar belönas med kakpoäng.

#blogg


signatur
1
Skriv svar