Twitter me this, Batman!

Skägg.
10 Chambers
Twitter me this, Batman!

Jag är enormt kass på att uppdatera bloggar och hålla någon sorts tempo i det jag åtar mig (detta gäller förstås speciellt tågkraschen som är mitt YouTube-konto, för de som är insatta...). Något som passar mig och mitt semi-ADHD-beteende är den egentligen urbota korkade idén som är Twitter. Jag kommer på någon dum grej, och kan mikroblogga ner skräpet med min stenåldersmobiltelefon. Resultaten kan ni läsa här: http://www.twitter.com/ebeeto

Det slog mig just hur relativt mycket jag håller på med nu. Jag har under den senaste månaden plöjt igenom ett antal spel och de därav tillkomna recensionerna har hårt men rättvist gubbats av Rydling. Förhoppningsvis är resultatet någorlunda läsvärt och kommer snart i en speltidning nära dig (om du prenumererar eller ser till att köpa den, alternativt snor den av en polare. Annars kan jag inte lova att den finns "nära dig", om du inte bor väldigt nära Willy:s eller Ica)

En Street Fighter IV-recension skulle ha kommit för länge sedan, men Capcom hade bestämt sig för att dumma sig. Den version vi först fick för X antal veckor sedan kunde inte komma ut på det fruktade Games for Windows LIVE. Utan LIVE-inloggning, inga sparfiler. Inga sparfiler, inga upplåsta gubbar. Dessutom inget onlinespelande, vilket är ett av lirets största behållningar. Jag försökte installera den fallerade versionen både på en dator med Intelprocessor, nvidiakort och Windows XP samt en dator med AMD-processor, ATI-kort och Windows Vista. Det funkade inte på någotdera, vilket någorlunda bekräftar deras fuck-up. Nu har jag iallafall en fungerande utgåva och om någon vill spöa skiten ur mig så hit me up på LIVE-kontot EbeetoX (någon infidel hade stulit "Ebeeto" när jag reggade)

Av episka anledningar har jag dessutom registrerat Ebeeto.com. Det är tänkt att sidan ska bli världens främsta på något område. Vad det blir vet jag inte, men det lutar åt tacos eller solrosolja som fordonsbränsle. Eller typ skojiga dator- och TV-spelsvideos. Får se vad som kommer mest naturligt.

#blogg


signatur
1
Skriv svar