Mitt vidunderliga rike

Skägg.
10 Chambers
Mitt vidunderliga rike

Nu har radion spelat sommarmusik igen. I november. Jag blev bestört.

Alla borde ha en lista på lagar man omedelbart skulle instifta om man blev envåldshärskare. Om man av en händelse skulle hamna i fronten för en nationell revolution är det behändigt att ha en färdig agenda. En av mina bestämmelser skulle vara just att radiosorl ska vara årtidsbundet. Den som spelar Sommartider i november (oavsett om det är menat som ett skämt eller inte) ska få sitta i mitt underjordiska fängelse. Nej, förresten. Sommartider får inte spelas alls.

Jag hörde Wilmer X skråla Äntligen väder mitt i december i fjol. Man försöker hamna i julstämning, men det är inte lätt när vädret beter sig som oktober och radion som juli. Mitt underjordiska fängelse ska ha vakter som är headhuntade för sina tidigare anställningar hos andra samhällsvidriga institutioner i stil med KGB, Gestapo, CIA, MUF och Kanal 5. Vakternas uniformer ska vara rosa med gröna prickar och skyltar med texten "Stjärtpojke - Kör mig i prutten!". Därmed blir de med all säkerhet förlöjligade av de intagna, vilket matar deras ilska och gör att övervakningsvideovåldet säljer extra bra. Då drar jag in sjuka mängder pengar som kan gå till vidareutveckling av mitt vidunderliga rike.

Några andra lagar:

Alla måste byta namn till Yngve. Detta motverkar alla former av diskriminering. Aldrig mer får man höra skolbarn göra sig lustiga över ungarna som fått töntiga namn på grund av sina inavlade föräldrars dåliga smak. Personer av kvinnligt kön får, mot en mindre avgift, byta namn till Yngvelina om de vill.

Barn upp till 13 år måste hållas kopplade. 13-20-åringar hålls i mobila burar. Här tillkommer även utförliga bestämmelser kring cykelhjälmar. Bland annat färg, form och storlek.

Kommersiell TV förbjuds. All sändning sker från min egen studio högst upp på Kebnekajse. Endast repriser av Widget - Världsväktaren samt enstaka testbilder beviljas.

Annars, då?
Jag har nyligen spelat ganska mycket. Mest som en produkt av min livegenhet och mitt extensiva eremitskap. Här följer en snabbresumé:

Machinarium - Übermysigt om än kort äventyr. GOTY.

Call of Duty 4 - Modern Warfare - Har inte lyckats spela det förrns nu. Trevligt, faktiskt. Spelar uppföljaren när den blir snorbillig.

Borderlands - Co-op:ar med en kompis på LAN. Level 31 soldier med corrosive shotgun från helvetet. Festligt spel, fast lite för många "samla in random skit"-uppdrag.

The Godfather II - Ännu ett spel som jag borde (?) brytt mig om för länge sedan men som inte blivit av. Festliga avrättningar och repetetivt upplägg.

Den här reklambannern måste visas upp också. Mycket imponerande hantverk:

PS. Den apgrymma björnen som skejtar på den avdelande linjen presenteras i samarbete med det sena nittiotalets samlade hemsideshybris. DS.

#blogg


signatur
1
Skriv svar