*spoiler* Idioter och Internet i en härlig kombination! *spoiler*

Medlem
*spoiler* Idioter och Internet i en härlig kombination! *spoiler*

Jaha... Då blir detta min första blogg någonsin och det blir ingen positiv blogg precis. Jag fick veta imorse att

min favorit skurk genom tiderna inte kommer överleva utan kommer att dö i Resident Evil 5. Jag talar om Albert Wesker alltså, Chris ärkefiende och spelvärldens och filmvärldens coolaste skurk som någonsin skapats.

Så jag vet alltså om att Wesker inte kommer klara sig i slutet av RE5. Tack vare en idiot på Fragzone (som jag inte nämner... än) som antingen gjorde det med flit eller råkade skriva lite väl mycket i ett inlägg.

Men jag kan väl finna lite lycka över att jag inte vet HUR Wesker dör utan bara ATT han DÖR. Antagligen i slutet på hans farkost...

Visst, det är ganska självklart att han inte kommer överleva. Bara man använder sin hjärna och funderar 30 sekunder på vad man har med att göra här. Du har den här skurken som vill bli en Gud och infektera HELA VÄRLDEN med ett virus. Det säger sig självt alltså, han lär inte överleva och lyckas. Det finns bara en utväg och det är DÖDEN.

Sen så var det egentligen inte ens tänkt att Albert Wesker skulle överleva första spelet. Det var tänkt att han skulle dö där men på något vis så bestämde sig Capcom att ta tillbaka han (troligtvis av trycket från fansen). Så det är alltså inte förvånande att Albert Wesker kommer dö i Resident Evil 5 (som släpps denna Fredag 13 mars).

Mitt exemplar skall (om allt går enligt planerna) dimpa ner i min brevlåda denna Fredag med en medföljande RE5 t-shirt. Då lär jag få en hel del svar om ett och annat. Sen måste Capcom få sig en känga dom också för att dom släpper ut alldeles alldeles för mycket material i sina trailers. Det känns som att man sett allting som har med spelet att göra förutom att just ha spelat igenom det själv.

Men bara för att Capcom släpper ut en trailer varje dag så behöver man ju naturligtvis inte kolla på det. Men hur skall man motstå? Hur skall man inte klicka på den trailern? När man är så sugen och vill bara veta mer och mer? Hur skall man motstå? Det är som att en pizza bagare slänger ut en stor och god Calzone till en hungrig och svältande karl en Fredagskväll! Det går bara inte att stå emot!

Nej, nästa gång skall jag hålla mig helt borta från internet. Kanske till och med dra ur internetkabeln och inte ens ha tillgång till internet nästa gång ett storspel släpps som man väntat på i flera flera år. Kanske göra detta då ett eventuellt Resident Evil 6 kommer? Vilket det lär göra! Det kan jag lova er!

Nej, internet kan vara riktigt hemskt. Ibland. Jag får be till Gud och hålla tummarna fram till Fredagen då jag sitter där med mitt Pepsi glas framför Resident Evil 5 i mörkret helt själv (ja, jag skall spela igenom kampanjen helt själv, inge coop här inte)och i min RE5 t-shirt

och hoppas att allting inte har blivit avslöjat och att det finns en del "twists" kvar att tappa hakan åt!

#blogg


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

1
Skriv svar