Has anybody here seen my Corpse?

Medlem
Has anybody here seen my Corpse?

Andra inlägget nu då! Detta går ju lika smidigt som efter en Kilsraggare med en sliten Volvo 240 på blixthalka hamnat i diket, efter ha tappat kontrollen på grund av att de dunkat plåt, druckit en Norrlands Guld 7 nolla och samtidigt utropat högljutt "Fi***a" på grövsta värmländska med snus i käften som kan fylla ett badkar gjort för en gravid jätte med tvillingar!
'Nuf said 'bout that!

Jag har i mina hittills 22 år spelat nästan alla av de stora MMO- som finns ute på marknaden..
Beta testat eller spelat det en månad sen bara suckat över hur dåligt det var.. Sedan blir bitter och återgår till WoW..
Warhammer Online blev inte vad jag hoppades på. Jag som följt spelet ända sedan Climax startade produktionen.. Då verkade det otroligt spännande att få spela ett MMO baserad på Games-Workshops fluff.
(Kan nämna att jag har spelat WHFB i ca 6-7 år, fast nu slutat)
Spela ett riktigt äventyrligt spel tillsammans med polarna var det först. En mörk och dyster värld där döden är en del av vardagen. Ett spel som ger enorm frihet. Baserat på rollspelet och inte WHFB (Warhammer Fantasy Battles).
Men sen så gick det som det gick hos Climax, och ett antal år senare tar Mythic över produktionen... Nej, inte tar över, gör om allt från början. Man blir glad som aldrig förr och sitter med tankar om hur coolt det kommer bli, praktiskt taget hypar sig själv...
Tills man får reda på allt mer vad de gör med licensen?! Vad ÄR detta? De verkar förstöra allt med stela modeller och en färgglad värld! Samt RvR?! Allt är baserat på PvP, och allt är i zoner.. Dryga proffessions, level baserat, bah, orkar inte ens förklara allt bajs de gjort med det.. Inte alls som jag ville att det skulle bli, ett Ultima Online i Warhammer miljö!
Nu kommer vi in på UO! Fy helvetes vilket bra spel, kan inte med mänskliga ord beskriva hur många timmar och jag spenderat på det hur kul det var att spela det..
Hardcore! I början var jag en liten harmlös kille med egenskaper som en Paladin och som samtidigt var en utmärkt Smed och gruvarbetare! Jag, Falnor, byggde en större stuga intill min bästa guild kompis hus! Han som guidat mig genom världen och visat mig saker jag bara drömt om! Äventyrande av högsta grad. Satt ibland på ett spelarbyggt inn där ägarn själv serverade oss Mjöd i mängder som bara en heltids ärke alkoholiserad dvärg själv kunde dricka.

EVE Online har jag spelat i fyra år oxå, fast nu även slutat med det. Där har vi nog det mest, som ungdomarna idag säger, "coola" MMO- spelet idag! Men det skall jag skriva om någon annan dag

Min Undead Warrior, Skiten, var på nya strapatser under gårdagen, Onsdag. Det är nämligen raid unlocks, dvs. jag kan åter igen göra om mina 10/25manna raider, och hamna i vanlig ordning med folk som jag inte kan kalla med andra ord än utvecklingsstörda! "Can we speed this up? Need to go soon, plxxxxx" - Varför i helvetet på bergen i Dalarna går man med i en raid om man har 15min på sig?!
The WTFCAR is goin' to hit you and I hope you die!
Sen Shammys som inte dispellar Curses och sedan klagar på andra som spelar dåligt samt som inte fattar ett ord engelska! Var är problemet! Kan inte ni gå och spela nånting som Mulle Meck bygger tåg, retarded edition! Eller alternativt börja spela på någon Spansk server! Finnar och Spanjorer i WoW! Där har vi något vi kan skriva ett helt blogginlägg om!

Men i slutändan fick Skiten sina nya saker som han är nöjd över:
Heroes' Dreadnaught Gauntlets
Heroes' Dreadnaught Legplates
Waistguard of the Tutor Off spec dock..
Titan's Outlook
Samt köpt lite random crap för badges och enchants för ett par tusen guld...

Nu blir det att förska försvara WG, vilket antagligen inte kommer att gå så bra... Se om kan h*ra till sig lite achievments och sedan klaga på hur Overpowered Death Knights och Paladins är!

o/

#blogg


signatur

"Here I thought we were getting along so well! I was even going to name one of my children after you - the grumpy one!" - Alistair

1
Skriv svar