Surroundsystem

Medlem
Surroundsystem

Godkväll

Jag har sedan ett tag varit ute efter ett surroundpaket till mina konsoler - 360 och Playstation 3. Dock har jag fastnat för två stycken i rimlig prisklass. Paketen är då Logitech Z5500 och G51.

Nu är då problemet att jag inte har en tv som stödjer dessa system så jag måste fia en 32" LCD-Tv med Full-Hd. Jag har hittat en på Media markt för 7 990 kronor så får väl bara börja spara undan lite i taget.

Om ni har några andra förslag på tv-apparater eller något 5.1 surroundpaket så är det bara att meddela.

#blogg

Medlem
Surroundsystem

Här har du en 40tums LCD med Full HD och så är den 500 spänn billigare.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=421266


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Har z5500 själv, är väldigt nöjd med det systemet ^_^

Edit: Vad menar du med en TV som stödjer 5:1? Nog för att många TV apparater har en optisk utgång, men du får sällan 5:1 ut ur TVn från något annat än den inbyggda TV boxen. Det vanligaste är att koppla rakt från TV spelet till ljudsettet med en optisk kabel, så vad du har för TV spelar ingen större roll för ljudet. Men visst är det ändå positivt med en bra tv, men inte kanske för ljudets skull


signatur

Videomupp

Medlem

Han måste väl ändå mena att de ska palla HD/Full HD, hoppas jag


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Skägg.
10 Chambers

Tester har visat att Full HD är meningslöst på en 32":a, de är helt enkelt för små för att du ska dra nytta av de extra pixlarna. Som andra redan har sagt har teven sällan inblandad i surroundljud.


signatur
Medlem

Tror man generellt brukar säga att 40 tum är det minsta man kan ha för att det ska märkas

Sen beror nog det på hur känslig man är. Jag har en 40 tummare med full hd, fick ett riktigt bra pris i somras, men jag tror inte jag skulle märka någon skillnad whatsoever då jag inte har så tränade ögon ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Har en 37 tums här hemma och skillnaden är ganska tydligt.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Nja, jag skulle nog vilja satsa på en lite bättre tv som håller längre. Sen när jag spelar sitter jag väl runt 1 meter från tv så jag vet inte vad jag ska ha för tv om jag ska ha en full hd eller bara en hd ready.

Jag ska använda tv'n till bd filmer och spel så jag vet inte riktigt själv ännu. Det får tyvärr inte övergå 32" på grund av utrymmet i rummet.

Medlem

På 32 tum tror jag inte du kommer få ut något av en Full HD tv.

Är du osäker, be att få se skillnaden i en affär.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar