Spelberoende goes mobile

Medlem
Spelberoende goes mobile

Jag har fått upp ögonen för den bärbara spelmarknaden igen. Senaste mobila konsol jag hade var en Gameboy Color, back in the day när Pokémon släpptes här i Sverige, fina tider. Men nu är jag som sagt sugen på att börja spela vart jag än är, så då uppstod ju frågan; DS eller PSP?

Jag väljer DSi faktiskt. Japp, Nintendo släpper ännu en nyversion av sin Dual-Screen (senaste var ju DS Lite, som är för DS vad SP var för GBA), med lite fler finesser och lite fler möjligheter för nya spel. När jag säger nya spel så menar jag egentligen bara DS-spel och det som möjligtvis kommer efter releasen, för möjligheten att spela Gameboy Advance-spel slopas och ersätts med en affär (tänk Wii-shop) för lite simplare spel, kallade DSiWare. Eller, det är vad jag antar att det är iallafall, spel som man köper för Nintendopoints att spela on-the-go.

Ganska snygg är den iallafall!

Det jag främst tänkt spela är faktiskt J-rpg, som jag egentligen inte haft så mycket kontakt med, förutom Final Fantasy, vilket är iåförsig vad jag tänkt spela nu med. Äh, skriver en liten lista på potentiella spel-köp;

Final Fantasy IV
Final Fantasy Tactics A2: Grimoire of the Rift
Chrono Trigger
Castlevania: Dawn of Sorrow

Om ni ser nåt som fattas på den här korta men förhoppningsvis givande listan spel så är det bara att skriva en liten kommentar!

PS: Naxxramas ikväll, uppdaterar senare om hur det gick!

#blogg


signatur
1
Skriv svar