Resident Deceivevil?

Medlem
Resident Deceivevil?

Hmm, inget Killzone 2-demo än, har vart inne på PS Shop ca 1 gång i kvarten hela dan men än så länge no cake som man säger, får kolla imorrn igen antar jag. Tankade ner Resident Evil 5-demot, som jag iåförsig redan har spelat på brorsans h4xxb0x, men tänkte, HD är ju HD som det gamla ordspråket lyder. Får ner det efter en dryg 20 minuter eller nåt sånt, bootar upp det och startar det första av de två banorna, den med avrättning och massiva folkmassan med zombies/plaga-grejs/sjuklingar (jag vet inte, beter sig ungefär som zombies och skallen sprängs ju när man skjuter på den, enough for me) och förbereder mig för en stunds kul pangande. Men nej! Under filmen som kommer precis innan the action starts så slutar den inte ladda! Håller på och går på tomgång ett tag och efter två bittra försök så lägger jag ner och tar bort demot. Har detta hänt nån annan? Vet att det funkar fint på 360 och det är inget fel med min PS3a, kanske nedladdningen som bara fick psykbryt? Nåja, får nöja mig med att köra på 20-tummarn.

Annars så testade jag det där Playstation Home som vi fått, det som skall vara vår interaktiva version av Wiis Mii och Microsofts whatever-they-call-it. Kortfattad recension av min upplevelse;

Knappt nåt att välja på inom klädväg, värdelöst att behöva ladda ner de olika områdena, massa kö i bowlinghallen, småroliga arkadspel men inget att hänga i skägget, tar tid att kolla andra spelares troféer (fast kanske beror på min uppkoppling?), fuuuuula avatarer!

Men det är ju en beta, kanske blir kul sen. Kanske.

Åh, fick förresten hem mina två DS-spel från Spelbutiken; Final Fantasy IV & Final Fantasy Tactics A2: Grimoire of the Rift (wtf?). Det enda som behövs nu är en DSi...

Den här är snyggare än min version!

#blogg


signatur
Medlem
Resident Deceivevil?

Ja, den kartongen var najs. Nu gäller det bara att du orkar vänta på DSi och motstår kliandet i fingrarna

1
Skriv svar