A Link to the Past

Medlem
A Link to the Past

Nej, ingen clever pun idag, det här spelet är för bra för sånt.

Iallafall, bara kort innan jag går in och ser på lite Arkiv X (fortfarande säsong 4 =/); Har för tredje eller fjärde gången börjat spela igenom Zelda: A Link to the Past och är nu i Dark World. Jag älskar det här spelet, jag älskar grafiken, stilen (not the same kids), spelbarheten, storyn, ja, allt i princip. Förutom det där pipande ljudet när man bara har 1 - 2 hjärtan kvar, det suger. Jag har aldrig klarat spelet, har som mest gjort en 2 - 3 tempel/dungeons i Dark World men inte mer, men inte denna gången! SNES äger och detta är min tribut till den, öh, att spela.

Lirade lite Mike Tyson´s Punch-Out förut också, det spelet är svårt, riktigt svårt! Kolla upp koden för att komma direkt till Iron Mike, bara för att se hur han ser ut osv (kanske hade jag en flytande fantasi om att nita han på första försöket, pfft). Han ser bad-ass ut och han knocka mig med ett slag. Jävla Nintendo, aldrig får man vara glad.

#blogg


signatur
Medlem
A Link to the Past

Jaså, man får aldrig vara glad?
Vänta bara lite så ska vi se vad framtiden har att erbjuda...

Nej men se här: Ett nytt Nintendopatent ska se till att man aldrig mer blir frustrerad över svåra spel.

Sen kan man tycka olika saker om detta. Det kanske var bättre förr?

1
Skriv svar