Fria händer = Fina händer.

Medlem
Fria händer = Fina händer.

Sådärja, tillbaks från dagens vistelse i Staden, med allt från kulglass (Körsbär/Strawberry-Cheesecake) till en härlig filmstund på bio med Änglar & Demoner. Filmen var kanon! Den var bättre än da Vinci-koden, mer tempo, mer ond bråd död (spoilarz!) och mindre hockeyfrilla på Herr Hanks! Då jag läst boken innan så märkte jag såklart att Ron (Howard) tagit sig en del friheter att förändra och förenkla i den stundtals snåriga intrigen, vilket är välkommet och jag är imponerad på hur han lyckades med det! Visst saknade jag en del saker och en del fördjupningar hade inte varit fel, men isåfall hade förmodligen filmen klockat in på en timme extra, kanske till Blu Ray-utgåvan, ifall han känner sig manad. Jag rekommenderar starkt att folk går och ser den, även ifall ni inte läst boken, det behövs inte, ni kommer förstå vad som händer utan att ha doktorerat i religion!

Annars så är allt lugnt, tänkte se klart på Coffee & Cigarettes som jag påbörjade imorse (Tom Waits!), det är egentligen ingen långfilm utan mer korta sekvenser med samma tema, men jag har velat se den i några år. Hyrde den tillsammans med fyra andra filmer igår (Fem st äldre filmer för 100 spänn i en vecka), Fido, Magnolia, Man on the Moon och Jumper (ja, jag vet) är de andra godbitarna.

#blogg


signatur
Medlem
Fria händer = Fina händer.

Ben & Jerry's :heart:

Fan, jag har ingen glass överhuvudtaget. Din djävul!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:

Ben & Jerry's :heart:

Fan, jag har ingen glass överhuvudtaget. Din djävul!

Heh, ja det har du rätt i, jag är en riktig fan (av glass)!


signatur
1
Skriv svar