Maskerad men inte på maskerad.

Medlem
Maskerad men inte på maskerad.

Såg äntligen på Zodiac förut och än en gång så tycker jag om filmen, den är riktigt skickligt gjord och skådespelarinsatserna är väldigt bra, David Fincher vet hur man gör film! Jag köpte Blu-ray-utgåvan när den kom som Director's Cut så den är ju givetvis fylld med dokumentärer och extramaterial, en av dokumentärerna har jag redan sett och tänkte gå på en andra om en stund. Den första handlade om den som var den huvudmisstänkte i fallet,

Arthur Leigh Allen

och det var intervjuer med personer som haft anknytningar till personen och andra som vart delaktiga med undersökningar runt morden under åren. Det var kul att få se några av de verkliga personerna bakom skådespelarna i filmen och den var intressant på det sättet att den inte var helt vinklad, det var alltså inte som att regissören, David Prior, ville visa att "vi är ganska säkra på att det är den här snubben" utan det fanns för bägge sidor och den var kritisk, om än lite kort. Den jag ska se på nu (iallafall påbörja, upp kl. 3...) handlar om de riktiga morden och det skall finnas intervjuer med några av de överlevande offren, så det kommer nog bli värt att se på!

Bokmal som jag är så beställde jag Robert Graysmiths bok om fallet som filmen är baserad på och tänkte att jag skulle påbörja den sen när jag kommit hem från New York, där jag förmodligen hunnit ta mig igenom A Game of Thrones och den Einstein-biografi som jag fick igår av mina gudföräldrar. Där har vi en sak som långa flygplansresor är bra för iallafall!

#blogg


signatur
Medlem
Maskerad men inte på maskerad.

Grymt bra film! Slutscenen är också grymt bra ska jag komma ihåg, men verkar som att man inte kan hitta den nånstans på internet (slutscenen), måste vara filmbolagen som är i farten som vanligt :-/ Löjligt av dem att ta bort såna videos..


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem

Bra film.. men tokigt lång. Fick lov att titta på den i 2 omgångar innan jag orkade att se hela.

1
Skriv svar