Where can I find a woman like that?

Medlem
Where can I find a woman like that?

Kollade just på videon till Jessie's Girl av Rick Springfield, förmodligen min absoluta favoritlåt någonsin. Jag vet inte riktigt varför men jag är helt besatt av den låten, jag tröttnar inte på den! Det är något med melodin, texten och stilen som gör mig helt skakig, slår sönder mina känslomässiga barriärer och får mig att njuta tills jag sprängs. När låten släpptes till Guitar Hero så kändes det som att jag uppnått allt inom spelvärlden, att det inte fanns mer att hämta, det var kort sagt det bästa som skett i den virtuella världen. Känns ju extra bra att jag är råkung på att lira den, även fast den kanske inte är den mest komplexa låten någonsin.

Iallafall så såg jag videon nyss och den är också grymt bra, så härligt 80-talig som bara 80-talet kan vara, när Rick står och spelar gitarr i spegeln så känns det lika stort som när de battlar i Jacksons Beat it, riktigt mäktigt med andra ord. Fick samma känsla som när jag såg på En amerikansk Varulv i London, den skulle platsat bredvid Bad Moon Rising i rullens soundtrack. Nog babbel, dags att länka videon.

Passade också på att glo på den eminenta musikvideon till klassiska Land Down Under av Men at Work som också är ett i raden av bevis på att 80-talet var det bästa som hänt världen sedan 1880-talet. Kan nog vara en av de roligaste låtarna jag hört, texten är helt vrickad och jag tycker alltid om när folk lägger upp dessa filmer med lyriken vid sidan av, guldstjärna!

Detta är snubbar med humor, speciellt snubben som lirar flaska i början, sicken klass!

Update: Måste nog säga att min favorit än ändå snubben med skylten, vilken stil! Kortbyxor och skjorta är bästa plagget evah!

#blogg


signatur
1
Skriv svar