Arbetslösheten kallar

Medlem
Arbetslösheten kallar

Sådärja, min första nya vecka på 8 månader där jag innehaver positionen "Arbetslös" i samhället, inte helt fel faktiskt. Vaknade hyfsat tidigt också, inte halv 4 men halv 10 är ändå okej, trodde jag skulle falla ner i nån sorts dvala och återuppstå någon gång på eftermiddagen varje dag, men så verkar ju inte fallet vara än! Iallafall så är jag tillbaka från min relax-helg i Torreby (what?), där vi både bastade, badade, köpte bärs på ett Systembolag där de fortfarande inte har självbetjäning samt att vi spelade en hel del brädspel. Monopol, Kinaschack (ska vi räkna in det?), Rancher m.m. spelades och jag konstaterar än en gång att jag älskar familjespel och sånt, det är hur kul som helst, analog underhållning!

Förutom spel så lyssnade vi på en hel del musik, bland annat plockade vi fram en gammal skiva som jag brände till Hultsfred 06, fullproppad med... The Kristet Utseende, ett band som var svensk bör lyssna/ha lyssnat på i sina dagar! Det är så härligt med sådana här band där man kan i princip alla texter och att de stannar kvar även när det har gått över ett år sedan man lyssnade sist nästan! Det blev en hel del allsång och det är inget fel med det, TKU till Skansen kanske?

Igår spelade jag förresten ännu mer brädspel, då blev det RISK! För alla er som någonsin spelat RISK så vet ni kanske att makten dels går upp och ner väldigt ofta samt att det tar en ganska lång tid att spela (helt beroende på vilka man möter dock), igår tog det 5 timmars intensivt krigande innan en vinnare kunde koras, under vars tid jag hade gått ifrån att vara en av de två svagaste till att ha återskapat ett Tredje Rike (det blev väldigt mycket Hitler-referenser igår) som sträckte sig från Oceanien till Nordamerika. Inte illa pinkat. Men tyvärr så genomförde jag en vansinnesräd ner i Sydamerika med 30 soldater och blev efter en del intensiva drag i princip utraderad igen och fick då dra mig tillbaka ner till Australien.

Nåja, man kan inte alltid vara bäst.

#blogg


signatur
1
Skriv svar