Våta Gulliga, Farliga.

Medlem
Våta Gulliga, Farliga.

Cheesus Christ, var inne på PSN här på morgonen och kollade vad som var nytt från gårdagen, inte mycket, men det lilla som fanns är en big deal iallafall! Två nya demos är ute, ett till Mini Ninjas och även en härliga bloddränkt genomgång av Wet, ett lir som jag inte uppmärksammat så mycket innan för det verkade vara "Ett-i-mängden" spel bara, ni vet.

Nåväl, satte mig ner nu och körde igenom bägge, så kan ju dra en liten sammanfattning;

Mini Ninjas

Gulligt, fantasirikt och underhållande är väl vad skaparna bakom Hitman-serien, IO Interactive är ute efter, vilket de lyckas med i stort sett. Jag hade kul när jag testade demot och jag fick absolut smak för mera av detta, med sina massa olika recept, vapen, bomber och andra saker att hitta, samt att man kan gå upp i nivå, tilltalade det mig en hel del!

Det jag kan klaga på egentligen är väl att det är lite rörigt i striderna och lätt att man kanske bara står och viftar med sin katana/nunchuk/stora klubba i luften och direkt blir huggen i ryggen. Men det verkar ha mycket djup och själva stilen är så... roande rent ut sagt, jag börjar mer och mer gilla och bättre uppskatta rent tecknade spel, istället för ärke-realism-typen, hellre MN-stuket än Crysis. Just nu iallafall.

Release snart är det iallafall och det är fullt möjligt att jag fiskar upp ett exemplar!

Wet

Mmm. Blod. Wet överraskade mig, jag har hört talas om Grindhouse-stuket med smutsiga miljöer och sketen biodukskvalité, först när jag fick veta det så kändes det lite b-igt, att försöka haka på den "trenden". Inte längre. Jag blev helt till mig när jag fick spela och direkt slängde mig över ett bord och sköt en snubbe i bröstet och huvudet, det är som Stranglehold borde ha varit! Själva kontrollen i strid tyckte jag var kanon och man hade verkligen öh, kontroll över det man gjorde. Lite skakigare var det utanför strid och kameran spökade en del, men i demot så slogs jag ändå i kanske 95% av tiden, så inget större att haka upp sig på.

Förutom själva introduktionen till fajtandet så bjöds det även på Wets egna version av Kill Bills svart-vita slaktscen, ett läge där allt är Rött, svart och vitt, mest rött, och där man egentligen bara dödar ännu mer och på ännu brutalare vis. Demots avslut är en lång skjut/Quick Time Event-scen på en motorväg som faktiskt var riktigt spännande.

Wet har nu förvandlat mig från ointresserad till ett potentiellt köp när det dimper ner i hyllorna i mitten av september!

En tv-spels hjältinna utan E i bh-storlek? The end is nigh!

#blogg


signatur
1
Skriv svar