Skräpa mig plix

Medlem
Skräpa mig plix

Nu har man suttit och pluggat riktigt ordentligt och duktigt idag och så vill man såklart fira med lite fin Thrash Metal, helst av allt så hade jag velat hitta ett nytt band som jag kan blessera trumhinnorna med. Veckans klockrena inköp av Kreators Coma of Souls-platta för ynka 54 kronor på iTunes Store var underbart, länge sen jag hörde skivan, att den inte finns att hitta på annan väg är en skam!

Häromdagen blev jag tipsad om Gama Bomb - Citizen Brain av brorsan, ganska schysst ny-thrash i stil med Municipal Waste och nu tänkte jag att jag skulle hitta något liknande att lyssna på. Tyvärr så har jag misslyckats än så länge, hittade ett band som heter Evile och deras debut Enter the Grave, som började bra men blev lite väl tråkig och tradig mot slutet. Synd, aggressiv och skön start i stil med gamla grejer, men men, vad ska man göra?

Har ni något skönt tips på fin Thrash så är det bara att skriva en kommentar, gärna något i stil med Sodoms Agent Orange eller tidiga Anthrax, men inget i stil med Testament, där har vi överskattade gubbar om något!

Kreator - When the Sun Burns Red från Coma of Souls.

#blogg


signatur
Medlem
Skräpa mig plix

Power Metal ska det ju va!

Men jag kan medge att det där var hörbart...

Medlem

Ja början av låten verkade väl intressant, sen hörde jag bara någon skrika och slå på trummorna ungefär som många gjorde under mellanstadiet på musiklektionerna. ser inte skönheten i det riktigt

Medlem
Skrivet av Cedric:

Ja början av låten verkade väl intressant, sen hörde jag bara någon skrika och slå på trummorna ungefär som många gjorde under mellanstadiet på musiklektionerna. ser inte skönheten i det riktigt

Ja då är det helt enkelt din förlust bara Endast med ett öppet sinne får man uppleva mycket som man säger!


signatur
1
Skriv svar