Spela ansvarsfullt

Medlem
Spela ansvarsfullt

Uff, dags för en kort paus i pluggandet, har en hel del att göra dessa två veckor, massa historia och så skall en bok om Dr. Martin Luther King jr. läsas ut och recenseras (nej, förmodligen ingen recension jag publicerar här) pillas ihop. 9 sidor av 400 lästa so far...

Kortfattat i spelväg; Jag har börjar spela Dungeons & Dragons Online, vilket jag hittills tycker är hur kul som helst! Kör en human wizard just nu, jäkla härligt att få slänga Magic Missiles och fyra (ha!) Burning Hands på några spindlar. Detta spelet känns mer som ett online-rpg än ett MMO, som någon kommenterade i en tråd. Jag håller absolut med och ser inget negativt i det, tvärtom, det är schysst med berättarröst ibland och kanske en npc-medhjälpare eller två när man springer ner i en mörk krypta. Inte kört med någon annan spelare än dock, får se om jag ens vill det, just nu har jag inget riktigt behov av det faktiskt.

Nu är det ju dock D&D Online och inte ex. Forgotten Realms, samma regelsystem men inte samma värld, right? Jag menar, vad hade jag inte gjort för att få kubba runt i Luskan eller Amn online med några miljoner andra spelare? Åh Bioware, kunde ni inte satsat på det istället för Star Wars? Nåväl, med Old Republic på väg och World of Darkness Online soon to be announced så känns det ofrånkomligt att jag kan hålla mig borta från MMO-genren igen. Förra gången fastande jag ju i 4 år.

Men begäret finns där, så nu gäller det bara att utvecklarna kan leverera ordentliga produkter.

#blogg


signatur
Medlem
Spela ansvarsfullt

Jag vet vad du menar, jag har helt slutat spela på PC så att jag inte ska ramla tillbaka i WOW-träsket.

Medlem
Skrivet av Eruku:

Jag vet vad du menar, jag har helt slutat spela på PC så att jag inte ska ramla tillbaka i WOW-träsket.

Jo, det stack till lite i hjärtat när jag såg trailern på nya expansionen... Men nej! Aldrig mer!


signatur
Medlem

Vilken D&D server lirar du på?

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Vilken D&D server lirar du på?

Sarlona lirar jag på, men nu är det lite sporadiskt bara, har massa jäkla plugga att klara av först!

Iluz Ariard - Wizard
Belienda Schoegraze

De två jag lirar på


signatur
Medlem

Okej, jag och en kompis började precis på Khyber

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Okej, jag och en kompis började precis på Khyber

Aight, vem vet, jag kanske startar en gubbe där också. Spelar inte så aktivt just nu, kanske en halvtimme eller så i pauset mellan pluggandet!

Vad lirar du för klass/ras?


signatur
1
Skriv svar