Reap(er) what you sow.

Medlem
Reap(er) what you sow.

Kort och gott inlägg eftersom jag verkligen måste sova nu, dejtade John Blund först kvart i 5 igår morse så... ja, sömn behöves!

Har lirat en del Heroesidag, vilket är kul att ha kommit tillbaka till efter ett par månaders uppehåll. Att jag dessutom fått min gode vän Anders att sålla sig till spelskaran (samt upptäckt att även min andra goda vän med namnet Anders även tagit samma kliv) gör upplevelsen ännu bättre. Fast grannarna börjar kommentera det otroliga gastandet som föregår i stridens hetta, men vad är Skype till för om inte att få skrika av sig allt sitt nazist-hat mitt på blanka dagen?

Och nej, hur många gånger ni än säger det så är det inte Nationalister vi har att göra med i spelet, det är ståldyrkande Krautwursts för hela högen här! Det är åtminstone lättare att skrika "Nazistsvin!" än "Åh din usling baserad på en hyfsat känd europeisk nation som försökte bränna halva världen till döds för 70 år sedan-svin!".

Annars så var jag nere och hyrde Knowing förut på min lokala Ica-handlare, underhållande film. Jag gillar regissör Proyas, kompetent och spännande filmer gör han, visst, hans senare verk Knowing & I, Robot kan inte mäta sig med forna höjdare som Dark City & The Crow, men såhär på söndagskvällen så räckte det gott åt mig, två tyskar och en grek.

Nej nu blir det minsann några fler sidor ur Terry Pratchetts Reaper Man, min återkomst till den otroliga Discworld. Det var alltför länge sedan sist!

Josh Kirby (1928 - 2001) kunde det här med att teckna vackra omslag.

#blogg


signatur
1
Skriv svar