Kirby's Adventure - Underskattat?

Inaktiv
Kirby's Adventure - Underskattat?

Jag har aldrig innan spelat något spel från Kirby-serien, men jag har gett tid till att spela klart Kirby's Adventure och jag måste säga att jag gillade det. Väldigt mycket.

Det jag gillade:

Kul att kunna ha olika vapen
Roliga små minispel
Roliga bossar
Varierande banor och spelsätt
Lagom svårt - Antagligen något utav det viktigare för ett spel. Tillräckligt svårt så man dör några gånger på bossar etc, men inte så man blir irriterad. Väldigt skönt också att om man dör mitt i en bana så slipper man spela om hela banan.

Det jag inte gillade:

Musiken - Blev helt galen av den. Vet inte hur många låtar de hade genom hela spelet men det var kanske 5 totalt som var låtar på 1 minut som loopades om och om igen kändes det som.

Summan av kardemumman:

Förutom musiken så måste jag säga att Kirby nästan är i klass med de gamla Super Mario-spelen. Vet inte hur mycket Kirby lyckades sälja, men det känns som att det är ett väldigt underskattat spel.

Jag förstår inte varför Nintendo inte gör ett nytt Kirby-spel. Känns som att det har en väldigt stor målgrupp (som Super Mario) och att det skulle kunna bli väldigt bra. Vet att de höll på med ett till Gamecube men att det lades ner och enligt Wikipedia så ska det komma till Wii, men jag tror inte det är någon säker källa.

Ska nog spela igenom Kirby 64: The Crystal Shards, senare när jag har tid. Någon mer än jag som gillade Kirby's Adventure? Någon som vet något om det nerlagda Kirby-spelet?

#blogg

1
Skriv svar