Ni behöver ett namn, en nedsättande titel.

Medlem
Ni behöver ett namn, en nedsättande titel.

Efter att ha läst kommentarerna till nyheten om demosläppet för RE5 började jag skriva ett beklagande inlägg med mer eller mindre filosofisk vinkling som handlade mer om attityden i kommentarerna än själva nyheten. På ett ögonblicks ingivelse beslöt jag att skrota inlägget, skapa en blogg och beklaga mig här istället. Min gnällblogg är född.

Jag läser kommentarerna som sagt och förundras över att folk har så svårt att ta in förändring. Varje gång det kommer en ny version av ett spel skall hälften av alla som testat gnälla över hur mycket sämre det nya är, den andra hälften vill bara påpeka att de redan testat japanversionen. 1337

Jag kanske retar mig på gnället mest för att jag också önskar att jag kunde tycka att C64-versionen från -84 var den bästa, jag vill också tycka om soundtracket i midiformat - hur billigt och bra vore inte det? Jag önskar att jag också kunde vara helt såld på ett spel i upplösningen 400x600 som går ut på att göra samma sak om och om men det går bara inte... Jag vill ha så "snygg" grafik som möjligt, jag vill ha ny inovativ fysik, förstörbara miljöer osv, osv - För mig är alla nya grepp bra, roliga och kul.

Jag efterlyser ett namn, ett epitet, ett öknamn jag kan kalla de som konsekvent beklagar sig över att uppföljaren 2009 har fler pixlar än föregångaren från -99, någon som speglar den reaktionära inställning man har till spel och spelande.

Om någon vill kommentera så vill jag bara säga att jag inser ironin kring att gnälla på att det gnälls samt att jag vill hälsa mig själv välkommen till bloggosfären. På något sätt känner jag mig... smutsig.

#blogg


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Ni behöver ett namn, en nedsättande titel.

Jag skulle kalla dom här personerna för idioter, men det är väl inte så snällt sagt kanske?

Skrivet av CastorFiber:

samt att jag vill hälsa mig själv välkommen till bloggosfären. På något sätt känner jag mig... smutsig.

Haha, precis så kände jag också när jag skrev mitt första blogginlägg för två dagar sen...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Tycker lika dant, dock mest om de ret**** som fortfarande måste tycka att XP är bättre än alla andra OS och vägrar gå vidare. Det är väl bara att fortsätta med utveckling och hänga med istället för att sitta och gnälla på att Vista drar för mycket RAM (som ändå kostar typ 0, det är la bara att köpa mer).

Men angående namn så vet jag inte.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Efter att ha läst kommentarerna till nyheten

Slutade nästan läsa där...
En grundregel (Såsom jag ser det) är att inte läsa Nyhetskommentarer på *.internet.
"Varför då" undrar säkert inte du,
Jo, det ska jag svara dig ändå, beror på att jag anser att nyhetskommentarer är ett sätt för folk att "synas"

Vilket banar en fet jävla väg för gnällspikarna!

Tänkte på det på väg hem idag, fullt på tåget var det skrikande "snorungar" som, ja, ville synas och höras.
FZ.se är våran X2000, och nyhetskommentarerna är Vagnen längst fram.

Gällande förändringar har det nog tyvärr alltid varit så, gällande all mjukvara inom Windows, operativsystem, spel samt diverse bloatanklagade applikationer.

Dock, konstigt nog gäller det inte Hårdvara, bilar, hårddiskar och dylikt i samma utsträckning.
Och framför allt, VARFÖR gäller det inte vissa saker?

Medlem

Bakåtsträvare är nog ordet du söker

Medlem
Skrivet av Drapan:

Bakåtsträvare är nog ordet du söker

Det vore som att kalla en spawnrape-nisse för "nybörjare" online. Vi behöver ett namn som är lite mer 1337, något som svider lite också.

Nybörjare och bakåtsträvare är beskrivande ord som inte känns så mycket - n00b och ? känns mer... syrligt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

1
Skriv svar