Ingen ekonomisk kris i min spelhylla inte.

Medlem
Ingen ekonomisk kris i min spelhylla inte.

Under ett års tid har jag nu haft mitt PS3. Under detta året har jag lyckats med konststycket att samla på mig 35st spel till denna konsol. Jag är förmodligen inte något extremt exempel då det finns de som inhandlar bra mycket fler spel på ett år. Det intressant är när man börjar räkna om dessa spel i pengar. Om jag tar mina 35 spel och multiplicerar dessa med 500kr hamnar vi på 17,500 kr.

Anledningen till att jag valt 500kr är av den enkla anledningen att de flesta nya spel kostar ca 650kr samt att några inhandlats billigare då dessa inte varit purfärska. I denna summan är inte alla de DLC som jag tankat hem med. X antal LBP-kostympaket samt banpaket till samtliga av de spel jag äger och som fått någon form av DLC. Inte heller är min något magra Wii-samling som inte växt nämnvärt sedan dess att detta inhandlades i julas. Något som inte heller är inräknat är de ca 50 spel jag inhandlat till min iPhone, där åtminstone 25 har kostat 45kr. Sedan har jag även köpt en del spel till min Mac.

Om vi inkluderar alla dessa i summan 17.500 hamnar vi i runda slängor på 25.000 . Det mina vänner är helt jävla sjukt. 25.000 på digitalunderhållning. Av dessa spel som inhandlats under det senaste året har jag spelat igenom ca 15st. Jag tror det bli en paus i spelköpandet nu

#blogg

1
Skriv svar