Så här ger du ett spel 10/10 på FZ

Medlem
Så här ger du ett spel 10/10 på FZ

Efter varje recension som dyker upp här på fz infinner det sig en viss olustighet hos flera läsare. Dessa hävdar att betygssystemet här på fz är helt uppåt väggarna då vi på fz använder oss av 5/5 istället för 10/10 betyg. För de flesta har detta aldrig varit något problem, men för andra är det närmast en förolämpning mot mänskligheten. Därför har jag nu bestämt mig för att hjälpa dessa vilsna och mycket besvikna själar på vägen. Det hela är mycket enkelt. Du tar fz's betyg och multiplicerar detta med två. Detta genererar då betyget i form av 10/10-systemet.

För att ytterligare förklara hur man gör ger jag nedan ett exempel.

Skribenten ger Pacman 4/5. För att då omvandla detta till det önskvärda 10/10-systemet multiplicerar du betyget som spelet fått på fz, i detta fall 4/5 med två. Resultatet bör då bli 8. Sätter du sedan dit /10 efter 8 så får du 8/10. Svårare är det inte. Nu när detta är utrett kanske vi kan återgå till att läsa recensionstexterna i stället för att stirra oss blinda på antalet fz-loggor som visas i recensionen. Det blir lättare att bilda sig en uppfattning då.

#blogg

Medlem
Så här ger du ett spel 10/10 på FZ

Underbart! Detta bör alla läsa innan de klagar på FZ's betygssystem. Jag skulle dock klara mig utan ett helt och hållet.

Medlem

inget spel med betyget 9 eller 7

Medlem
Skrivet av Soltorkad2:

inget spel med betyget 9 eller 7

Man kan inte få allt här i världen Man får ju 10/10 i alla fall. Skulle man nu vilja ha 7,5 osv så multiplicerar man fz-betyg med två för att sedan subtrahera med 1.

Medlem

Ehh, Adriaaan Skämt åsido, betyg är ju subjektiva, man ska ta det som en indikation på vad man tror att andra ska gilla eller inte gilla...

Medlem

Jag ger det här blogginlägget ett betyg på 8,93/9

1
Skriv svar