Tropa de Elite

Medlem
Tropa de Elite

Droger, korruption och paranoia en kort samman fattning på 3 ord som beskriver filmen.
Trodde inte att den skulle va nått o se men brorsan sa bara: "det är en film du måste se" och det räckte för mig o höra efter o ha sett Chris Ryans Elitepolis på Discovery Channel om ett avsnitt om Bope polis styrkan i Brasilien.

Efter att ha fixat en halvt lyckad kycklinggryta o ett någorlunda överkokt ris o slängt ihop det på en djup tallrik så petade man igång filmen med inte så stora förhoppningar om den.

Börjar med att man ser en polis bil smyga sig fram på gatorna med en halvt rädd polis som sitter i bilen bland sina kolleger på väg till ett ute ställe i Rio. Medans ett par andra med ett sniper gevär ger sig iväg till stället på en motorcykel. Hög musik o folk som dansar och så märker man snabbt att det är nått fel? vem fan tar med sig automatkarbiner o dansar runt som en glad raveare som om det skulle va normalt.
Dom 2 som har ett sniper gevär har hunnit fram till sin destination och dom ser halvt oroliga ut när dom siktar mot där polisbilen som just anländit till dans stället allt ser bra ut ..so far so good.. poliser närmar sig några beväpnade typer och en kort diskussion startas och man märker att det är halvt korrumperade poliser ..tills ett skott bränner av och helsike bryter ut. Så börjar filmen ^^

I filmen får man följa 2 personer som är nyrekryterade poliser som kämpar mot korruptionen bland folket o poliserna och en överarbetat o stressad kapten som leder en liten BOPE polis styrka.

Skådespelarna gjorde ett mycket realistiskt jobb och jag kunde inte sluta se den när den väl börjat och vanliga fall så gillar jag inte kriminal/drama/thriller filmer.
Kommer inte slänga ihop ett betyg eller nått sånt krimskrams men det är en helt sevärd film
Här är en länk till imdb sidan om den: [http://www.imdb.com/title/tt0861739/]

*halvt lite rolig spoiler*

Skrattade högt när en av rektryterna är halvt sömnig under teorin och kaptenen räcker över en granat och drar ur sprinten när rekryten håller den i handen..man kan ha svårt o sova då ^^

#blogg


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

1
Skriv svar