En halvbra blandning mellan Halo, Half-life och Bioschock?

Inaktiv
En halvbra blandning mellan Halo, Half-life och Bioschock?

Jag har precis spelat demot på Fear 2.. eller heter det F.E.A.R. 2? ähh, skit samma! Anyways, Det var en rätt trevlig upplevelse! eller ja, en helt okej upplevelse, demot känns väl lite sådär smått oengagerande emellanåt.

Man börjar i en skola och får se lite spöken och skjuta på lite soldater..
rätt läskig stämning emellanåt, trånga korridorer, trasiga lampor, ja, ni vet.. allt sånt där.

Styrningen känns väl okej, men den känns tunn på nåt sätt.. svårt att förklara.
Det är ju absolut inte Halo eller Half-Lifekänsla i själva styrningen. den känns plattare, kan bero på hur fienderna reagerar på skotten oxå! Jag kräver tyngd i det jag ska döda!

Småsköna scenarion med bussar som faller ned mot marken och flygplan som dånar förbi..
Musiken och ljudet passar in bra, stämningsfull skräckmusik när den är som bäst.

Så småningom i demot så får man hoppa in i en Mech.. ni vet en sån där stor robotdräkt som Ripley hoppade in i i nån av Alienfilmerna. Helt plötsligt blev spelet en mech-fighter! Kändes lite småskoj sådär.

Den här texten känns ungefär lika platt som demot gjorde. trots det kunde jag inte sluta spela.. och du kunde inte sluta läsa, så vad ska man säga.. ett helt okej spel som är helt okej när man känner för lite spänning och action.
En salig blandning av diverse FPS-spel men som inte lyckas övertyga helt på något av planen, det skulle väl vara skräckmomenten då.

3 av 5 får F.E.A.R. 2 demot (xbox 360)

/Mårten

#blogg

Medlem
En halvbra blandning mellan Halo, Half-life och Bioschock?

Tja det var väll helt okej, de kunde ha dumpat några filter och diverse andra onödiga effekter för att få ett mer cleanare spel med lite mer "flyt"

Men vad vet jag

Edit: gah jag fick för mig att du pratade om PS3 demot, men la märke till att det stog inget alls om det haha, lite småtrött kanske :$

Har inte fått tebax "speldatorn" än så har bara kört demot på PS3.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

1
Skriv svar