Medlem
BF 1943

Battlefield 1943 blev annonserat för några dagar sedan, och sedan dess känns det som om DICE har fått ta emot en hel del kritik för de nya "funktionerna" om man kan kalla det så. Jag tänker givetvis på 24 spelare, replenishing ammo, regen health och bara 3 klasser utan medic.
För det första så är det superroligt att DICE annonserade 2st spel när så många, eller iaf jag, trodde att bara 1 spel skulle annonseras.
Sedan Frostbite-motorn kom har jag alltid tyckt att DICE borde satsa på att göra en "kopia" av 1942 med Frostbite motorn. Jag är en stor nostalgiker, och jag vill alltid uppleva äldre spel med nya motorer och bättre grafik. (Med undantag från Monkey Island).

När jag först såg "Battlefield 1943" löpte jag amok framför datorn. Sedan när jag läste mer om denna ljuvliga speltitel så blev jag, likt många andra, lite smått besviken. Mest p.g.a banorna, eftersom jag alltid har gillat levels som Stalingrad, Kursk och Berlin. Men denna besvikelse avtog ju mer jag läste om spelet. Det är ju trots allt inget nytt battlefield spel. Jag skulle nog mer kalla det en expansion till Bad company, möjligtvis en mod.

24 spelare är perfekt. 64 spelare blir orealistiskt och stressigt. 24 spelar bidrar till en härlig spelkänsla.
Replenishing ammo och regen health drar Battlefield-serien mer åt konsolhörnet vilket inte är en bra idé. Ingen medic är väl helt O.K. Då slipper man folk som spelar endast för stats och inte för att ha roligt. Visst, många kanske tycker att det är roligt att springa runt och kasta första hjälpen, men dessa personer hör inte hemma i den ljuva Battlefield-världen.

Dessutom ska vi vara tacksamma att DICE jobbar så hårt och har annonserat 3st spel som är under full konstruktion. En tumme upp för DICE Stockholm.

Förresten! Går det att sommarjobba hos de digitala illusionisterna?

#blogg

1
Skriv svar