Djävulen tre, Stjärnkraft alt. Stjärnslöjd

Medlem
Djävulen tre, Stjärnkraft alt. Stjärnslöjd

Tänkte informera er om att Blizzard planerar att släppa två nya spel, Starcraft 2 och Diablo 3.
Jag vet att detta kommer som en chock för er och ni vill säkert veta mer, men jag tänker ändå undvika att skriva en pre-recension om dessa två spel, och istället förklara min relation till Blizzards spel.

Jag gillar att fatta mig kort, skriva punktlistor och vara dryg, därav denna punktlisa som jag kanske borde smälta samman till en sammanhängande text.
Men eftersom min blick dras lättare mot en punktlista i de flesta fallen, så känner jag att jag borde leva som jag lär...eller snarare göra som jag gillar?

Warcraft 3: FANTALASTISKT underbart spel. Jag har aldrig gillar DotA, men TD och all sådan skit är så underbart fängslande och beroendeframkallande.
Vanligt gameplay är också väldigt skojj, kanske lite enformigt, men vad är inte det?
2009 skulle jag ge Warcraft 3 en 8/10.

Starcraft: Helt ok. Spelades när jag var liten. Tyckte miljön var läskig. Det var i princip det enda strategi spelet förutom AOE 3 som jag spelade. Har aldrig riktigt gillat det ändå. Jag har helt enkelt inte givit Starcraft en chans...förlåt.
2009 skulle jag ge Starcraft en 5/10

World of Warcraft: Vad ska man säga...jag var i princip besatt av min gnome lvl 60 som smiskade hela realmen på den gamla goda tiden när TBC var okänt...Det roligaste spelet jag någonsin har spelat, tyvärr så är det en slags besatthet som sveps över en när man börjar spela det. Jag vet faktiskt inte om det var så roligt ändå...
2009 skulle jag ge World of Warcraft en 10/10.
2007 skulle jag ge World of Warcraft en 20/10.

Diablo 2 (och 1 kanske): En gång såg jag min kompis spela Diablo 2. Såg rätt trist ut. Han fuskade lite också. Antar att det är precis som WoW, man måste "förstå" för att gilla det.
2009 skulle jag ge Diablo 2 en 2/10 i brist på kunskap och speltid. Förlåt diablo-fans.

Starcraft 2 och Diablo 3: Ser väldigt spännande ut med en härlig grafik och spelkänsla. Jag kommer antagligen köpa Starcraft 2, och DIablo 3 ser onekligen intressant ut, trots att jag inte kan ett skvatt om Diablo serien och storyn. Frågan är om jag vågar ta klivet in i ytterligare en Blizzard värld...

World of Warcraft 2: Buckle up...

#blogg

Medlem
Djävulen tre, Stjärnkraft alt. Stjärnslöjd

Hehe jag tycker det är fascinerande hur sådana här inlägg får mig att känna mig gammal För mig är det ofattbart hur man kan tycka att WC3 är ett bättre spel än SC, men det handlar nog om hur man introducerades till spelen. "Dagens ungdom" tycker säkert att Gears of War är ett bra spel också...

Medlem

Ja, du har alldeles rätt! Jag introducerades inte till SC såsom jag introducerades till WC3.

1
Skriv svar