Framåt eller bakåt?

Medlem
Framåt eller bakåt?

Hela denna lediga dag har jag funderat över om vad jag skulle göra om jag fick välja mellan att åka bakåt i tiden, eller framåt i tiden.

Att åka framåt i tiden skulle givetvis vara häftigt, coolt och tufft. Men eftersom man reser framåt i tiden har man inget att komma med.

Scenario 1:
- Har ni läst om den nya vattendriva bilen?
- Vad är en bil?
Scenario 2:
- Visst är det bekvämt att kunna googla allting nuförtiden?
- Vadå googla? Vi bor i Google, dummerjöns!

Skulle vi avguda en snubbe från 1700-talet som kom hit till Sverige som förklarade hur en kanon fungerar? Nej, kanske ett tag...men nej...

Att åka bakåt i tiden skulle vara lite tråkigt, lite intressant eftersom man kanske har läst om hur det var, och man skulle väl känna att man inte utvecklades. Man vill ju se nya saker, inte saker som redan glömts bort.
Däremot skulle man kunna hjälpa mänskligheten genom att dra till med en relativitets teori osv.

Men nu för några minuter sedan kom jag fram till att jag skulle rest framåt i tiden, med argumenten:

Jag bryr mig helt enkelt inte om mänsklighetens välfärd.
Orka.
De kanske har en tidsmaskin som kan skicka mig tillbaka.
Skulle vara häftigt.
Skulle vara coolt.
Skulle kunna träffa min sons dottersdotterdottersonsdotterdottersonsonsonsondoteterereteo.

etc.

God natt!

PS.
Jag spelar väldigt mycket BF:H just nu. Tyvärr kan jag inte recensera det, men det är i alla fall ett roligt och skojjigt krigsspel.
DS

#blogg

1
Skriv svar