The List! ? Remake please!

Medlem
The List! ? Remake please!

Som det låter. En fin top-5 lista över sådana spel jag själv skulle vilja se remakes på. Varför? För att jag helt enkelt älskar spelen, och det skulle vara kul att få se det i lite nyare klädsel.

1. Resident Evil 2
Dom gjorde det med första spelet och det blev en höjdare, med ny smak och nya tankar bakom storyn. Resident Evil 2 skulle må bra av samma makeover, att få uppleva ?äkta? zombies i en storstad åter igen. Vilken upplevelse!

2. Silent Hill 2
Tog emot lite att skriva denna skräck klassiker, den bästa delen i Silent Hill serien. Spelet fungerar fortfarande väldigt väldigt bra på PS2. Att se en remake på detta skulle troligen vara mer kosmetiskt än något annat. För det finns inte mycket som skulle kunna bli bättre. Skräcken, musiken, stilen.

3. Parasite Eve.
Ett spel som tyvärr inte kom till oss i Europa, men självklart införskaffade jag det ändå. Detta var ett av de spel som sög in mig i RPG svängen och i kombination med actionkänslan som hela spelet gav, var det nog en bra början. Välskriven berättelse och mycket svängar och händelser som drar in. Är detta en självklar kandidat.

4. Shadow Run
Orginalet! Inte Shadow Run som kom för några år sedan och gav oss alla tårar i ögonen för att Snes versionen var en klassiker och detta var någon typ av missfoster i jämförelse. Nu när jag sitter här och tänker tillbaka på spelet och känslan så får jag lust att koppla in mitt Snes igen? det blir nog snart! Nästa ?Retro Time? kommer nog beröra detta spel.

5. Pong.
PONG EXTREME! Jag vill se. Med egen kontroll såklart.

/Alex
@Start And Select
http://startandselect.wordpress.com

#blogg

Medlem
The List! ? Remake please!

Finns bara ett spel som skulle bli en grym remake på. Chrono trigger.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Chrono Trigger har det ju släppts en remake till DS nyligen.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Parasite Eve gav mig kalla kårar back then så att säga.
Galet twistad skräck..

1
Skriv svar