Rage: Prequels ?!

Inaktiv
Rage: Prequels ?!

Argh! Min första blogg post ska handla om någonting jag verkligen inte gillar: prequels. Jag hatar prequels till både spel och filmer. Läste precis att Dead to Rights (ja det där random cowboyspelet ingen spelade) ska få en uppföljare - en prequel!. Jag menar kom igen någon måtta får det va på alla dessa prequels. Det ända jag gillar minde än prequels är prequels med ordet Origins i titlen... X-Men: Origins (kom igen!) Fear 2 blev iofs fritt från sitt Origins med det är ändå en fukin prequel. Bah!

Jag menar har någon av er någonsin sett en film/spelat igenom ett spel och tänkt "Intressant story, jag undrar vad som hände innan filmen/spelet"? Nej just det, för normala (!) personer tänker "oh intressant story jag undrar vad som hände sedan..."

Det finns säkert undantag men jag orkar inte komma på några. Om någon av en slump råkar finna min blygsamma lilla blogg och verkligen älskar prequels så berätta gärna tjusningen med konceptet. Jag är verkligen nyfiken... Anyways ha det bra så länge ciao! /RageQuit

#blogg

Inaktiv
Rage: Prequels ?!

Devil May Cry 3 är en bra prequel, samt kanske det bästa spelet i serien! (ehum, av de två jag spelat)

Varför är det bra att det är en prequel då? För att man får stifta bekantskap med Dantes bror Vergil, som ju inte riktigt är "sig själv" i de andra spelen där han dyker upp. Plus att det är lite underhållande att se Dante när han bara var en snorvalp (typ)!


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

Inaktiv

Jao det är iofs sant. Jag har också DMC3. Fast storyn är väl inte riktigt den seriens starka sida xD

Inaktiv

Jag älskar inte prequels men de kan mycket väl fylla en funktion. Vare sig man gillar Star Wars 1-3 eller inte så är det ett perfekt exempel. Personligen gillar jag dem.

Tvserien Firefly skulle jag jättegärna se en prequel till.

Jag tror att väldigt många som intresserar sig för rollsättning, karaktärsutveckling och så vidare i berättelser tycker att prequels kan vara väldigt intressant, liksom sequels.

Och att de heter origins spelar väl för helvete ingen roll alls?

1
Skriv svar