En Annorlunda Hyllning <3

Inaktiv
En Annorlunda Hyllning <3

Hej alla glada! Jag är mycket medveten om att bilden ovan säkerligen synts till ett flertal gånger här på sajten och på forum på internätet i allmänhet, men jag kunde ändå inte motstå att skriva ett stycke om min kärlek till den underbara boxarten till nordamerikanska versionen av det allra första Mega Man.

Denna bild har betytt så otroligt mycket för mig och spridit så mycket glädje. Varje gång jag känner att allt jag gör blir fel och att det inte kan bli sämre så tar jag fram den här bilden. Vetskapen om att det kan faktiskt bli värre - att det kan bli såhär, gör att allt känns bättre. Och många är de gånger jag och mina vänner lekt "Finn Fem Rätt" framför den här bilden och det episka ögonblick när jag faktiskt fick se kartongen i min kompis hylla och faktiskt få hålla den i handen och se hur otroligt fel denna artbox verkligen är - ett riktigt halleluja-moment. (Sidnotis: Ingen har någonsin lyckats vinna "Finn Fem Rätt")

Det är jag är mest fascinerad över med denna bilden och som jag skulle kunna ge min själ för att få reda på är vilka instruktioner illustratören fick inför denna uppgift. Jag kan bara inte förstå. Den uppenbara beskrivningen av Mega Man: En blå robotpojke med armkanon är det ju uppenbarligen inte då Mega Man på bilden ser ut att vara runt 50 bast och har en pistol - en fuckin pistol (Mega mans signalement nr.1 borta). Kanske var beskrivningen lite vagare: En blå man som kan skjuta men det förklarar ju kanske pistolen, men varför är Mega man mer gul än blå.

Hur man än vrider och vänder på det så går det inte ihop och även om han/hon hade vaga instruktioner att arbeta med så ursäktar det inte de faktum att Mega Man saknar hals, har ryggen på framsidan(?) och är så hjulbent att en buffaloflock skulle kunna springa emellan benen på han. Och bakgrunderna och perspektiv ska vi inte ens gå in på. Men om någon mot all förmodan är expert på Mega man boxart och detta mästerverk i synnerhet så snälla; Enlight me - whats the story?.
En sak är i alla fall säker, denna bilden kommer alltid ha en egen plats i mitt hjärta. Mvh.Chili.

#blogg

Inaktiv
En Annorlunda Hyllning <3

Glöm inte att hans vänsterben är vridet åt fel håll också.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv

Själv har jag problem med ledvärk och krampande axlar, men det vette fan om inte MegaMan har det värre.


signatur

Min spelblogg finns att skumma igenom på:
http://www.cbzgaming.blogg.se/

1
Skriv svar