Ska till "Nordic Games" i nästa vecka :)

Inaktiv
Ska till "Nordic Games" i nästa vecka :)

Den 19-20 maj är det den stora spelmässan "Nordic Games" nere i Malmö. Vi är fyra ifrån teamet som ska ner dit och vi ska visa upp vad Gotlands Högskola kan göra (eftersom vi går där och det är de som betalar allt). Vi kommer främst visa "Exhaust" och om någon är riktigt snäll så får de kanske även se och spela lite "Penalty of Heroes".

Så är det någon som ska dit så är de välkomna att komma förbi och prata med oss

På mässan är det även en rad "spel folk" som ska hålla föredrag så jag hoppas att kunna gå på någon av dessa. På min "önske lista" är just nu:

Keijl Inafune (Capcom) - "The Capcom Philosophy"
Ian Bowden (Rockstar Leeds) - "It's a small Word"
Calle Lejdfors (IO Interactive) - "Designing a flexible content pipeline"
Ilari Kulittinen (Housemarque) - "PSN rock crushing & casual golfing on XBLA"
Ryan Schneider (Insomniac Games) - "Does community even matter?"
Lars Gustavsson (DICE) - "Innovation - Making a leap of faith"
Suda 51 (Grasshopper) - "The birth of No More Heroes"
Jussi Laakkonen (Everyplay) - "How to start your own game company"
Harald Rieger (Sproing) - "Managing multiple development teams"

* Nordic Games är en spelmässa för de som arbetar eller liknande i spel branschen och man måste ha ordnat med biljett tidigare för att komma in, så det är inte som någon "bil" eller "villa" mässa där man komma dit och betala inträde.

#blogg

Medlem
Ska till "Nordic Games" i nästa vecka :)

Du gillar "citationstecken", va?

Hur många av er kommer ner? Jag ska inte till mässan, men jag bor i Malmö och ska passa på att träffa lite folk.

Inaktiv

-"Du gillar "citationstecken", va? :)"

Yes Använder dem lite fel kanske, men men Vi är fyra som ska ner på mässan, sen är det nog en del till från Gotlands Högskola (vet dock inte hur många). HGO (Högskolan på Gotland) spelet "Vertigo" är med i en av tävlingarna på NGA. Mycket roligt spel f.ö. Så kan ju hoppas på att PoH blir nominerade nästa år

Medlem

Är själv sugen på att höra Kyle Gabler (2D Boy) och Petri Purhoo (Klooni Games) men Malmö är en lång bit att åka från var jag bor. Nästa år hoppas jag på att det kanske kan bli något av.

Inaktiv

-"Är själv sugen på att höra Kyle Gabler (2D Boy) och Petri Purhoo (Klooni Games) men Malmö är en lång bit att åka från var jag bor. Nästa år hoppas jag på att det kanske kan bli något av."

Du får komma till Gotland Game Awards istället o lira lite penalty of Heroes

1
Skriv svar