Festivalen för melodier

Skägg.
10 Chambers
Festivalen för melodier

Så jag fick plåtar till melodifestivalens deltävling i Malmö i julklapp (Findus huvudsponsor + Morsan jobbar på Findus = you do the math). Egentligen har jag tappat intresset helt för spektaklet sedan tidigt 90-tal men nu när jag skulle se det live så har jag faktiskt följt de andra delfinalerna och tyckt det varit ganska kul.

De flesta låtarna har givetvis varit mer eller mindre usla men det hör ju till. Men att se allt det där på tv var inget mot att se det live. Det var verkligen en häftig show och en härlig stämning i Malmös nya hockeyarena.

Det gäller ju dock att man är lite allätare av musik om man ska uppskatta det så ni som bara lyssnar Sator när ni sladdar med PV:n gör sig icke besvär.

Thorleifs skulle för övrigt vunnit gårdagens tävling.

Det enda riktigt negativa under gårdagen var uppvärmaren innan tv-sändningen började, Anna Mourou (ni vet hon domaren i dansbandskampen med det stora frissiga håret). Att skicka in en kaxig stockholmskvinna inför en skånsk publik är som att klippa bonzai-träd med jordfräs. Hon var dessutom extra smidig när hon började babbla om Leksand. Jag håller förvisso på Rögle, men kom igen. Att snacka Leksand i Malmö dagen efter förlusten? Rtard, som kidsen säger.

#blogg


signatur
1
Skriv svar