Miracle Warriors

Skägg.
10 Chambers
Miracle Warriors

Listan över de bästa rollspelen till Sega Master System: Plats nr 3

Miracle Warriors

Miracle Warriors var inte bara ett kul spel utan även ett fantastiskt svårt spel. Jag spenderade mycket tid med att bara springa runt i cirklar för att samla på mig pengar och erfarenhetspoäng. Så det tog tid men det gjorde också att känslan över att klara ett specifikt moment i spelet gav en stor tillfredställelse och glädje.

Spelet gick i huvudsak ut på att hitta tre specifika kompanjoner att slåss vid ens sida, förutom att förgöra all ondska förstås. Även för sin tid var spelet fult men tjusningen med spelet låg bortom grafiken. Musiken var egentligen enkelspårig men den satte sig i huvudet likt en Britney Spears-låt och hör jag musiken idag blir jag alldeles varm i kroppen av välbehag.

Men svårt var det som sagt. Jag lyckades bara finna två av de tre kompanjonerna. Piraten som skulle segla mig över de stormiga haven fann jag tyvärr inte. Å andra sidan var jag 9-10 år när jag spelade det så det bör man förstås ha i åtanke när man pratar svårighetsgrad.

Miracle Warriors placerar sig som nummer tre på min lista över de bästa rollspelen till Sega Master System.

Miracle Warriors på wikipedia.

#blogg


signatur
1
Skriv svar