Support fail

Skägg.
10 Chambers
Support fail

Så jag är förbannad. Framförallt på det som allmänt kallas "support" men även företag/organisationer i allmänhet som anger en mailadress på sin hemsida men som sen ger fan i att svara när man mailar dem.

I höstas hade jag problem med installationen av Storm of Zehir (expansion till Neverwinter Nights 2). I ett sista desperat försök mailade jag Ataris support om hjälp. Fick jag något svar över huvud taget? Inte. Det har snart gått ett halvår sedan jag skickade mailet. Som tur väl var lyckades jag lösa installationsproblemet själv.

Häromveckan åkte jag på någon form av svår bugg i Football Manager 2009. Försökte lösa det själv, inte minst via massa olika forum. Upptäckte att det var fler än jag som hade problem, men ingen hade hittat någon lösning än. Så jag mailar spelets support (Panvision som sköter den). Inte för att jag tror att de har någon lösning men man får ju prova.

En och en halv vecka senare inget svar.

Ett tredje exempel. I januari mailade jag Svenska fotbollsförbundet för att få lite info om det stundande U21EM i Sverige. Fått något svar än? Såklart inte.

Så min uppmaning till all världens företag/organisationer som nyttjar the Internets är att bevaka er mail, för helvete, resten av ert liv.

Skickar snart friggin' ewokerna på dom.

#blogg


signatur
1
Skriv svar