Varför Dragon Age kan vara the sheit

Skägg.
10 Chambers
Varför Dragon Age kan vara the sheit

Lite händelsefattigt just nu så jag tänkte förklara varför jag tror Dragon Age kan bli hett.

Emil Kraftling skrev i något blogginlägg att han väntade på det första spelet som var en romantisk komedi. Och det vill jag instämma i. Spel fokuseras idag fortfarande mot barn och ungdomar trots att den första spelande generationen idag är mellan 30 och 40.

Så vi efterfrågar spel som har en större komplexitet än vad som generellt skapats tidigare. Dragon Age ambition är just att ha en lite mer vuxen och nyanserad berättelse. Det finns inget övertydligt ont eller gott á la Star Wars.

Att man tagit inspiration från George RR Martins böcker gör mig ännu mer intresserad av spelet och jag ställer stora förhoppningar på det. Kanske för stora förhoppningar. Risken finns ju att man har så höga förväntningar att det blir omöjligt för Dragon Age att leva upp till det.

Så en del har klagat på animationerna, för stora yxor och avsaknad av spjut. För mig är sådana detaljer irrelevanta. Det viktiga är berättelsen och hur man lyckas levandegöra karaktärerna. Lyckas man med det är Dragon Age mitt Shangri La.

#blogg


signatur
1
Skriv svar