Skägg.
10 Chambers
Brutalt

Jaja, jag vet att ni inte bryr er om rally men det här är så jävla brutalt att det måste delas med omvärlden.

Återigen South Swedish Rally och Kräbblebodasträckan. En snabb sträcka med ett antal hopp, varav två som var särskilt varnade i noterna (noter kallas den information om vägen som co-drivern läser till föraren). Precis innan start kom sträckchefen fram till oss (han är tidigare förare och vän till min farsa, de körde en hel del ihop på 70- och 80-talet). Han pekade i mina noter på de två varnade hoppen och sa att vi skulle respektera dem. Det fanns en anledning till att de var varnade helt enkelt.

När vi väl kom till hoppen på sträckan tog vi det lugnt och det var med all rätt. De var riktigt grymma.

En som dock inte tog det lugnt på det första varnade hoppet var Niklas Carlsson, körandes i en Volvo 940. Vad jag kan höra på klippet håller han stumt över hoppet och konsekvensen blir ett brutalt jävla hopp. All respekt till Niklas. Och kartläsaren Martin såklart, som vågar åka med honom.

#blogg


signatur
1
Skriv svar