Galactic civil war

Skägg.
10 Chambers
Galactic civil war

Ni har spelat Knights of the old republic 2 hoppas jag? Då vet ni att spelet är bra men har ett jävligt kasst slut. Vilket i sin tur beror på att Obsidian var tvungna att slutföra spelet fort som fan innan julhandeln och man tvingades därför stryka viktiga delar av spelet (thanks LucasArts!).

Vissa av de strukna delarna finns dock kvar på skivorna och en modgrupp, som heter Team Gizka, påbörjade ett arbete där man pusslade ihop de utströdda bitarna för att skapa en mod som ger spelet ett bättre slut, så som det var tänkt.

Team Gizka påbörjade sitt arbete bara några månader efter att spelet släppts och man håller fortfarande på, även om man nu är inne i ett slutskede. Det går trögt helt enkelt.

Så pass trögt att en annan (löst sammansatt) modgrupp i hemlighet mobiliserat och tagit upp kampen att släppa en mod som knyter samman spelet på ett bättre sätt. Vissa enskilda delar har man jobbat med sedan tidigare men för en liten tid sedan annonserade man att man tänker ta steget fullt ut och släppa en komplett mod.

Man är så pass kaxiga och säger att man snart är klara, att man bara har lite buggar kvar att fixa (har vi hört den förut?).

Team Gizka då? Gruppen består idag bara av en kille, Dashus, och han arbetar, vad jag förstår, bara sporadiskt med moden. Han har tidigare klargjort att han kommer att slutföra Team Gizkas mod, men hur lång tid det kommer att ta har ingen aning om längre.

Personligen skiter jag i vem som blir klar först, bara någon kommer till skott. Kotor2 är ett väldigt bra RPG och förtjänar ett bättre slut.

#blogg


signatur
1
Skriv svar