Dragon Age - En tittarstorm

Skägg.
10 Chambers
Dragon Age - En tittarstorm

Det svajar lite kring Dragon Age just nu. Först en försening på två veckor, vilket i och för sig togs med ro av de flesta. Men sen kom informationen om innehållet i de olika versionerna av Dragon Age och det lite småfyr, framförallt när det framkom att Warden's Keep, DLC, skulle vara färdigt för distribution redan när Dragon Age släpps. En del kände sig lurade och tyckte att det borde ingå i det färdiga spelet.

Jag kan inte riktigt hålla med där. Warden's Keep ingår för de som köper digital CE och det är fair play eftersom de går miste om en del materiella ting. Alla vi andra får betala för det och det är i princip lika för alla. Och dessutom är det en "riktig" DLC, inte någon sketen hästrustning á la Oblivion.

Vad vet vi om Warden's Keep än så länge då? Jo:

"Find out what happened to the Grey Wardens in their darkest hour and reveal the secrets that persisted for generations. This new content will take you on a frightening adventure with new conquests, player character abilities, powerful items and much more!"

Det kan nog bli okej. Men jag vill beta av själva spelet innan jag börjar fundera för mycket på diverse DLC.

Har ni frågor om de olika versionerna och vad de innehåller (eller andra DA-frågor) så kan ni ställa dem i kommentatorsfältet så svarar jag på dem i mån av kunskap.

#blogg


signatur
1
Skriv svar