I'm shipping up to Moscow

Skägg.
10 Chambers
I'm shipping up to Moscow

Var hos en kompis i förra veckan. Han visade upp Modern Warfare 2, vars huvudkampanj han hade klarat på 7 timmar, vilket är helt jävla tragiskt i min värld. Men skitsamma, det var inte min poäng med det här inlägget.

Poängen är att jag hade ju läst om massakerscenen på flygplatsen. Det dök upp som ett yrväder strax innan release med en kalashnikov i en svångrem runt halsen. Men sen blev det tyst när väl spelet släpptes. Min nyfikenhet fanns dock kvar och jag lät min kompis köra banan en gång så jag fick se hur det verkligen såg ut.

Och till min förvåning var det ganska brutalt. Du hasar dig fram på flygplatsen och köttar civila till höger och vänster medelst tung bössa. Men nånting stämde inte. Var var löpsedlarna? Var var de högerreligiösa föräldrarna?

-Konstigt att det inte blivit mer väsen av detta i media, det är ju ändå en ganska brutal slakt av civila, sa jag till min kompis.

-Nä, men alltså, det är en rysk flygplats, svarade min kompis lite lätt frånvarande samtidigt som han vadade fram bland liken på flygplatsen.

-Aha, jaja, svarade jag och allt blev genast mycket mer självklart.

Amerikaner>Stars and Stripes>Kattungar>Västeuropéer>Östeuropéer/Araber/Asiater/Afrikaner/The Rest.

No?

#blogg


signatur
1
Skriv svar