Gör mig lycklig nu

Skägg.
10 Chambers
Gör mig lycklig nu

Spelade Football Manager 2010 igår och lackade ur. En säsong var genomförd och jag var på väg in i min andra och jag var i desperat jakt på en målvakt. Jag splashade ut £17M för Joe Hart vilket var väldigt mycket pengar men värt det. Jag lyckades knyta honom till mig den 31 augusti. 1 september stänger transferfönstret och inga köp kan göras förrän i januari året efter.

Den 3 september får jag ett meddelande i min inbox att Hart skadat sig och är borta tre månader. Friggin sweet. Men, jag har ju min habila reservmålvakt i alla fall. Så jag kollar nästa meddelande i min inbox. Reservmålvakten har brutit benet på träning och är borta sex månader.

Panik i hjärnan. Jag får släpa fram min enda målvakt i reservlaget. Han får spela två matcher innan jag skickar tillbaka honom till reservlaget. Varför? Därför att han fick 4 respektive 3 (av 10) i rating i sina två matcher. Det är mer än genomuselt.

Så nu står jag där. Med en målvakt från ungdomsakademin istället och hoppas på det bästa.

Eller som Homer skulle sagt; "If it wasn't for bad luck, I would have no luck at all."

#blogg


signatur
1
Skriv svar