Just shoot me

Skägg.
10 Chambers
Just shoot me

I julklapp till mig själv blev det Call of duty: Modern warfare 2. Tog mina första stapplande steg i spelet igår och fem timmar senare hade jag klarat det. Det är alltså inklusive laddtider och mellansekvenser. Förfärligt kort men det kan man ju leva med om det är bra.

Tyvärr är single player-kampanjen något av det sämsta jag någonsin sett i den här genren. Det är otroligt svårt att hänga med i storyn och varför vissa karaktärer gör som de gör. En karaktär bryter totalt mot en direkt order, och man tänker att honom kommer de att avrätta, för att sedan se att han är med i nästa uppdrag som om inget hänt.

Ett annat uppdrag innebär att frita antagonistens värsta fiende, som sitter i fängelse i samma land som antagonisten tillhör. Varför antagonisten inte flängt huden av den killen tidigare är bortom mitt förstånd. Därefter är det väldigt oklart vad det skulle hjälpa med att frita den där tillfångatagna killen.

Ryssland inscensätter en invasion av USA:s östkust en dag eller två efter att ett terrordåd inträffat i Moskva. Storyn är så jäkla tunn att jag spyr.

Som tur väl var multiplayer-läget kul så det var en trevlig julklapp trots allt.

#blogg


signatur
1
Skriv svar