OnLive nästan testat på E3

Medlem
OnLive nästan testat på E3

I en liten vrå i Los Angeles testades faktiskt tjänsten OnLive av några tappra individer. Vad som provades var ett flertal spel uppkopplade mot serverparken 350 miles bort (jag minns inte exakt och tänker inte googla vad det blir i kilometer).

Intressant nog verkade det funka relativt bra, tog upp nästan all bandbredd hos lågt DSL (vad nu må vara standard i USA) och det enda spelet med lite trassel var just ett FPS. Oväntat? I think not!

Vad som däremot är lite knivigt är vad som händer när man ökar mängden användare lavinartat. Borta på Eurogamer har de publicerat en utmärkt artikel som går igenom varför det är extremt liten chans att det verkligen funkar. Om säg inte ISP / Internetleverantörerna har sina egna serverparker för tjänsten. Sen kommer väl problemet att om 5000 personer inom samma serverpark vill lira Crysis i multiplayer. Oboy säger jag då. Oboy!

Själv är det inte särskilt relevant för mig. Jag tror att krav på att köpa nya datorer kan minska i framtiden, om utvecklingen sker mer enhetligt. Jag tänker inte gå in på varför jag tänker så, för det orkar jag inte. Puss och kram!

#blogg

1
Skriv svar