Star Trek vs Amstrad

Medlem
Star Trek vs Amstrad

I lördagens inlägg delar jag med mig av en bisarr reklamfilm för den gamla Amstrad-konsollen GX4000. Som Trekkie skär det lite i hjärtat att se denna usla plankning av min gamla favoritserie. Å andra sidan är det rätt kul.

"It's powered by ROM cartridge!"

Men så gick det inget vidare för Amstrads försök att ta en del av konsollkakan.

Det blev som vanligt en del missförstånd kring Lucasarts nyhet. I någon svensk nyhetstext läste jag hur det nya spelet skulle vara retrobaserat. I själva verket verkade de ha blandat ihop två helt olika nyheter från Lucasarts. Den ena var att de håller på med ett helt nytt spel som inte är Star Wars och som inte är retrobaserat. Den andra var att man tydligen för samtal med gamla Lucasarts-ikoner som Tim Schafer och Dave Grossman. Eller för att ta Lucasarts VD Darrell Rodriguez egna ord om saken: "God, wouldn't it be great to work with them on some new things?"

Detta gör det förstås bara mer tragiskt att se hur Sierra och dess gamla titlar och medarbetare behandlas.

I övrigt kan man numera nå Retroguiden genom den nya .SE-adressen. Förhoppningsvis blir det lite enklare att komma ihåg än Blogspot-adressen.
Så kom ihåg: WWW.RETROGUIDEN.SE

#blogg


signatur

Retroguiden - bloggen som tar retrospel och spelhistoria på allvar --> http://retroguiden.blogspot.com/

1
Skriv svar