Konsten att läsa tankar

Medlem
Konsten att läsa tankar

Nu har jag åkt x antal mil med tuff-tuff tåget och har lämnat min födelseplats och storstan bakom mig. Tillbaks till seriös HD-Gaming och studentlyan med andra ord! Tågresan gick mycket mer smärtfri än tidigare. Luspank som man är tog jag ett Intercity istället för coola X-2000, som medför extra restid på + 100%. Dessutom satte jag mig på tåget 1 timme innan avfärd, okänd anledning.
Lite tråkigt att man bara såg mörker på vägen, för det är väl det enda jag brukar kunna underhålla mig med på tåg. Titta ut. Min Mp3 har inte uppdaterats på ett tag och Kupé läser jag ut på 20 minuter. Däremot hade jag för mig lite fuffens. Grunden till allt fuffens är mitt senaste bokinköp: Konsten att läsa tankar av Henrik Fexeus.

Boken går igenom olika knep för att ta kontakt med folk och få dom positivt eller negativt inställda, etc. Inget "tankeläsande" på så sätt, men mer om hur folk reagerar och hur du kan göra för att få en positiv miljö i en konversation, eller bara genom kroppsspråk. Mycket intressant. Han menar också på att ditt biologiska jag sitter tätt fast med ditt sinne. En rolig övning är följande:

"Bit ihop käken
Sänk ögonbrynen
Stirra på en punkt framför dig
Håll så i tio sekunder"

Om du gjort på rätt sätt ska du börja bli arg. Varför? För att du gör samma muskelrörelse som ditt sinne associerar till ilska. Cool stuff.

#blogg

1
Skriv svar