Vad tycker du om FZ:s nyhetsbevakning?

Vad tycker du om FZ:s nyhetsbevakning?

Tjohej och glad lördagseftermiddag!

Eller något i den stilen. Jag undrar vad ni läsare tycker om FZ:s nyhetsbevakning. Eftersom jag är en av de som har hand om nyheterna här på sajten har ni möjlighet att själva kommentera och påverka i kommentarerna nedan... så skriv nåt!

Skriver vi för lite eller för mycket? Tråkigt, oproffsigt eller rentav fantastiskt? Är det någon genre, spelserie eller nåt visst format du vill se mer av i nyhetsväg här på sajten? Ja, fältet är öppet att tycka till om lite precis vad som helst. Så - läser du nyheterna här på FZ, ta en halvminut och plita ihop vad du tycker om dem! Kanske kan du förändra dem i rätt riktning ifall du tycker att det är något vi gör fel.

#blogg

Medlem
Vad tycker du om FZ:s nyhetsbevakning?

Jag har sagt det förr och det är värt att säga igen. MER MODS! Kanske till och med en regelbunden "Highlight" där ni recenserar ett mod till något spel och snackar lite mer ingående om det. Nu är ju inte det senare direkt kopplat till nyhetsbevakningen men tycker det är värt att nämnas ändå

Medlem

Mods skulle vara väldigt roligt att läsa om.

Sedan tycker jag det är ganska relevanta nyheter som läggs upp, trots att jag ogillar ca. 60% av spelen som testas och recenseras

Medlem

Det är nog bra som det är. Många nyheter och från alla möjliga saker. Bra skrivet också.


signatur

Rawr

Medlem

Tycker det kommer alldeles för lite nyheter, jag har tipsat om säkert ett gäng demos och olika saker men ni har bara nappat på några.
Sen så förstår jag inte vad ni tjabbar om att ni inte har tid med fler nyheter, att skriva en 40 ords artikel tar ju knappt tio minuter.


signatur

Wai

Medlem

Tycker det är helt okej

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Godnoken:

Tycker det kommer alldeles för lite nyheter, jag har tipsat om säkert ett gäng demos och olika saker men ni har bara nappat på några.
Sen så förstår jag inte vad ni tjabbar om att ni inte har tid med fler nyheter, att skriva en 40 ords artikel tar ju knappt tio minuter.

Som gammal nyhetsskribent kan jag förtydliga vad "ni har inte tid"-konceptet.

FZ har två anställda, den ena är @John som är chefredaktör som visserligen brukar sno åt sig en och annan guldklimp ur recensionsfloden men som mer ansvarar för drift, utveckling, osv. Han piskar den andre anställde, @Tompa som är redaktör och ser till att FZ faktiskt har innehåll. Han gör det både själv genom att skriva som en gud i både nyheter och artiklar men ser även till att beställa och korrekturaläsa recensioner från våra frilansare. Dessa skriver också nyheter men är såklart begränsade till sin fritid då de har vanliga jobb på dagarna.

Jag tillhörde den senare skaran i många år och tro mig, du hinner inte mer än 5-6 nyheter på den timmen du kanske har avsatt per kväll, för det finns ju faktiskt annat att göra här i livet.

"Sug tag i fler nyhetsfrilansare då!" kanske du tänker och visst vore det skönt om de växte på träd, för om man ska använda en gammal klyscha. Det är faktiskt enerverande svårt att hitta folk som har rätt förutsättningar för att bli en bra nyhetsplitare.

Well, nu blev det en lång harang det här men jag hoppas du förstår att det är just tid som gör att vi måste sålla bland nyheterna och ta det viktigaste för dagen.


signatur
Medlem

Hm, aja trodde ni jobbade mer varje dag.


signatur

Wai

Medlem

(ON TOPIC) Jo den är riktigt bra. Jag har använt det länge och tycker det funkar bra. Man får det man vill ha, bra längd med text ibland för lite osv. Annars tummen upp!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Drapan: Ditt önskemål om mer mods hör kanske inte riktigt till nyheterna, men jag ska likväl framföra det önskemålet till Tomas!

Spiken sätter dessutom huvudet på spiken (haha...) i sin kommentar här ovanför. Mitt nuvarande avtal med FZ-ledningen är att skriva fem nyheter per dag (inklusive helg), vilket medför att i alla fall jag inte har möjlighet att rapportera om precis varenda liten grej som sker. Blir därför framförallt de större sakerna jag koncentrerar mig på, även om jag försöker mig på nån avstickare då och då med nåt mindre indie-spel för att variera lite.

I övrigt är det superkul att ett par av er kommenterat och att majoriteten trots allt verkar vara ganska nöjda!

Medlem

Gillar starkt erat införande av veckans digital distributions-deals och att ni ger lite fokus till indieutvecklare. Jag själv är intresserad av ännu mer indiespelsnyheter men jag kan vara i minoritet på den frågan.

1
Skriv svar